Poängregistrering bistro

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Flood, 27 Februari 2016.

  1. Flood

    Flood Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    SJ måste ha gjort om sitt system för poängreistrering från inköp av mat och 'fika'. Noterade i mina två senaste inköp ombord att:

    a) Poängen fanns på kontot inom en timme.
    b) Inköpsraderna är separerade med poäng per artikel, där artikel skrivs ut.

    På a tycker vi bra, men på b kan man ju vara misstänksam och tro att SJ nu har en möjlighet att inte ge poäng för stark-fika.

    De hade nya kortläsare m.m. så det hänger nog samman med ett nytt kassasystem.
     
  2. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är både ett nytt kassasystem och ny kortdragare.
     
    Smuffe gillar detta.
  3. Smuffe

    Smuffe Medlem

    Kassasystemet levereras av Samsung Galaxy surfplattor.
    Några i personalen har haft lite svårigheter med det nya systemet. Jag misstänker att det har varit lite inkörningsproblem då kassan vid något tillfälle har hängt sig och annat problem med synk av kortläsaren inte har fungerat som det ska men det har kommit igång igen efter ca 10 minuter när jag har råkat ut för det.

    I övrigt har personalen på sträckan Stockholm-Falun varit betydligt roligare och trevligare än tidigare år så SJ börjar leverera numera. :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×