Senaste nytt

Poängrabatt på Qatar Airways Privilege Club under Oktober

Äntligen har Qatar Airways börjat med lite poängrabattskampanjer och Sverige verkar vara ett av länderna som får bland den högsta rabatten faktiskt.

Exempelvis
Stockholm till Doha Business 37 500 -> 19 000 poäng enkel resa
(tillkommer ungefär 3400 kronor i skatter för en tur och retur-resa)

Stockholm till Doha Ekonomi 17 500 -> 10 500 poäng enkel resa
(tillkommer ungefär 2700 kronor i skatter för en tur och retur-resa)

Samtliga destinationer

För samma poängtal ska det också gå att åka till Dubai och Abu Dhabi och övriga Gulfstater. Vet inte om det även gäller under kampanjen? Känns ju inte direkt värt att åka ekomomiklass heller med tanke på de hutlöst höga skatterna som tillkommer! Går ju att hitta billigare biljetter utan att använda poäng då till och med.

Kampanjperioden är 15 september - 22 Oktober och resedatumen är något snålt 1 - 23 Oktober. Men det är en start i alla fall!
 

Pushback

Medlem
Om man köper 38000 Qmiles = 38 * 35USD (per 1000Qmiles) = ca 9 000SEK + 2500SEK (skatter) = 11500SEK till Doha i Business.

Pris på WEB för ToR i mitten av oktober = 29 972SEK
 
Som vanligt verkar det gå att få ner skatterna genom att göra en "open jaw"-bokning. Alltså typ ARN-DOH-CPH eller liknande. 1200 kronor i skatter i Business för mig när jag kollar några slumpmässiga datum i Oktober.
 
Jag kollade på en, ur svensk synvinkel, populär sträcka ARN-DOH-BKK och där verkar det finnas platser kvar hela hösten fram till årsskiftet i både business och ekonomi. Är lite tight i ekonomi precis runt jul bara. Är även vissa datum i slutet på oktober och slutet på december som det inte finns några platser kvar alls. Men generellt väldigt gott om plats vad jag kan se.
 

segra

Medlem
Om man köper 38000 Qmiles = 38 * 35USD (per 1000Qmiles) = ca 9 000SEK + 2500SEK (skatter) = 11500SEK till Doha i Business.

Pris på WEB för ToR i mitten av oktober = 29 972SEK

Bokade under deras 3-dagars sale förra veckan och fick betala 13000 Skr/Biljett ToR CPH-DXB (VIA DOH)
 

Pushback

Medlem
Tack Jonas!

Har någon inblick i möjligheten att nyttja poäng från andra bonusprogram på Qatar Awards eller om man kan göra poängtransfers från något kreditkort (AMEX eller likn)?
 
Toppen