Poängintjäning

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Torsi, 30 September 2015.

1. Torsi

Torsi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man missar sin första flight från doha till Stockholm och får en biljett på Oslo och sedan Oslo-Arlanda med sas.
    Åt vilken allians går poängen?

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      53,7 KB
      Visningar:
      93
  2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Star Alliance, det är en SAS-flight med SK-flightnummer.

Torsi gillar detta.
  3. Kungsholmen

Kungsholmen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bokat CAI - DOH -CDG via Qatars hemsida. Utresa 12 november, ankomst Paris 13 november. På min betalda biljett (ej award) så är första sträckan First (A), från Doha till Paris blev det Business (D). Har nu haft mailkontakt med Qatar Airways och uppgraderat Doha - Paris till First class. 30 000 Qmiles så allt frid och fröjd trodde jag. När jag ser på bekräftelsen så ser jag att min bokningsklass i och med upgrade ändrats till bokningsklass Z. När jag kollar Brithis Airways calculator så genererar flight i Z-klass ingenting?!

Min ursprungliga betalda biljett (A resp D-klass) genererar 200 (60+140) avios till mitt BAEC, men om jag förstår rätt så genererar min upgrade (A resp Z-klass) bara 60 avios, totalt sett. Ingenting för sträckan Doha - Paris som gått från D-klass till Z-klass. Stämmer detta eller tänker jag fel? Missar i så fall 140 avios, som ändå min ursprungliga bokning skulle ha gett.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!