Poängintjäning på Thai Airways, värt att gå med i Thais bonusprogram?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Airbus747, 13 Juli 2011.

1. Airbus747

Airbus747 Medlem

Hej

Skall åka got-cph.bkk-hkt på nyårshelgen och får inga bonuspoäng för sista sträckan med SAS.
    Åker Z med SAS och J på Thai
    Är det "lönt" att skaffa ett thaikort som flyger sista sträckan för att där gneta poäng eller finns det alternativ.

2. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle du inte få några poäng CPH-GOT? Låter konstigt, men utifall det verkligen stämmer så är svaret, ja det är alltid lönt att samla poängen. När man minst annar det kommer det något erbjudande som gör att man kan nyttja dom på något vis eller annat.

Kul att ha någon mer som flyger och far fårn GOT här på forumet.

3. Airbus747

Airbus747 Medlem

Var lite otydlig, menar sista sträckan med Thai Air samt då första på hemresan.
    När jag bokade och betalade så finns det en poänggenerator på SAS hemsida och när jag hade hela rutten markerad d v s got-hkt så visa den inga poäng men när jag hade got-bkk så ger den mig 24000 poäng.

4. yopeyo

yopeyo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du bör få EuroBonus även för sträckan med Thai i J class om du ser till att ha ditt nummer reggat.
    Förmodligen klarar inte SAS poänggenerator att räkna fram poäng för annat än SK.

Jag fick nyligen detta postat på mitt eurobonuskonto:
    Melbourne - Bangkok TG 0466 J Business Discounted
    Poäng att använda: 9 200
    Baspoäng: 9 200

5. Airbus747

Airbus747 Medlem

yopeyo,
    Fick du dessa pöång med automatik?

6. Jacob

Jacob Medlem

7. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du måste ha ditt EuroBonus-nummer inmatat vid check-in.

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart får du poäng på alla Thai-flygningar i Eurobonus. Baspoäng till och med.
    Dock klarar inte SAS poängräknarfunktion detta på hemsidan. Den fungerar bara för SAS-flyg.

9. Airbus747

Airbus747 Medlem

Vill tacka för infon.
    Nu skall bara den jobbiga delen klaras av dv s uppgradering till Guldmedlem.
    Kommer inte att bli ngr problem för min del då arbetet kommer att ge mig 5 interkont. flygningar inom 3 månader.
    Skall försöka rapportera ngt läsvärt.

Tack

Airbus747/Trent7000

pep gillar detta.
  10. SG

SG Medlem

Gäller det fortfarande att man får baspoäng via Thai? Planerar en sväng ARN-BKK i business.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!