Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Wendestam

Medlem
Kan hålla med om att bokningsdialogen är otydlig, men jag är rädd för att de har sitt på det torra...
Ett tips är att ringa SAS i samband med bokningen och fråga vilken klass det blir på, i detta fall, SQ:s linjer. Har gjort det många gånger tidigare då bl.a. Q-klass inte varit mer än L osv. Ofta kan då SAS bokad dig i den klass du önskar och du får dina 100% baspoäng. Kostar inte många hundralappar extra. (Gjorde det t.o.m. en gång när jag bokade TG961/960 via ticket.se och fick för några ynka 100-lappar klass Q i stället för W...)
 
Efter lite mejlande fram och tillbaka med SAS har jag nu fått 12400 baspoäng, helt enligt vad som utlovades i bokningsprocessen. De bad så mkt om ursäkt för att de ger fel information och att de håller på att rätta till felet. Dock skall inte jag som kund bli drabbad av att de inte har koll på sina interna rutiner.

Peter vs. SAS 1-0 alltså. :)
 
Helt otroligt. Jag förstår inte hur SAS resonerade då faktiskt. Det är bara att gratulera - jag skulle köpa en Trisslott också.

Tack. Trisslotten köptes faktiskt i morse. 60:- vinst. hehe ROI på 200%.

De köpte väl mitt argument att de lovat mig 100% intjäning i bokningsdialogen. Skrev väl några rader om den uppgiften inte stämmer, kan man då lita på att priset är rätt eller om de kommer att dra ett annat (högre) belopp på mitt AMEX osv.

Jag är nöjd iaf. Trodde inte jag skulle vinna den fighten.
 

NotRyan

Medlem
Helt otroligt. Jag förstår inte hur SAS resonerade då faktiskt. Det är bara att gratulera - jag skulle köpa en Trisslott också.

Goodwill....SAS är nöjda över att Peter är en nöjdare kund än om det rätt och slätt översatts 1:1...

Jag tycker att SAS oftast visar en bättre attityd än andra bolag i sin "damage-control"...

Mvh
/NotRyan
 

AABack2ARN

Medlem
Efter lite mejlande fram och tillbaka med SAS har jag nu fått 12400 baspoäng, helt enligt vad som utlovades i bokningsprocessen. De bad så mkt om ursäkt för att de ger fel information och att de håller på att rätta till felet. Dock skall inte jag som kund bli drabbad av att de inte har koll på sina interna rutiner.

Peter vs. SAS 1-0 alltså. :)

Jag tror de har "rättat" till felet nu. Bokar man med SK operated by SQ står det helt plötsligt "Vi kan inte visa antalet poäng för denna resa". ;) Quick and dirty! Det irriterar mig dock att de i alla fall inte kan visa vilka bokningsklasser som det bokas i även om de inte visar poängen de tror man skulle kunna få...
 
Jag tror de har "rättat" till felet nu. Bokar man med SK operated by SQ står det helt plötsligt "Vi kan inte visa antalet poäng för denna resa". ;) Quick and dirty! Det irriterar mig dock att de i alla fall inte kan visa vilka bokningsklasser som det bokas i även om de inte visar poängen de tror man skulle kunna få...

Kollade precis samma sak, men jag kunde fortfarande se..
 

AABack2ARN

Medlem
Och när jag kollar nu kan jag återigen se poängen: 13400 baspoäng får man för en resa ARN-CPH-SIN t/r

Men jag tror jag förstår hur det hänger ihop. Om jag väljer datum för ut- och hemresa där SK8000/SK8001 finns visas poängen men om jag väljer ett datum då SK8000 inte beflygs routas man via BKK och därefter SK8004 till SIN. Då får jag meddelandet om att poängen inte kan visas. Väljer jag därefter ett nytt datum då jag vet att SK8000 beflygs genom att klicka på den tabben så får jag återigen meddelandet om att poäng inte kan visas och är så fram tills jag börjar om bokningen helt och hållet...

Så, nej, felet var inte rättat utan SAS dåliga bokningsdialog visar bara ytterligare ett exempel på att den borde skrivas om från början...
 
Toppen