Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

pqvst

Medlem
Liten uppdatering. SAS säger att flygresan (CPH-SIN-CPH) ska ge poäng, i detta fall iaf. Bokningskod Q dit och H hem (50% respektive 75% intjäning) hos SQ. Det återstår bara att lösa varför efterregistreringen inte fungerar (den säger bara: Ticketed name not found on specified flight)
 

palmen

Moderator
Liten uppdatering. SAS säger att flygresan (CPH-SIN-CPH) ska ge poäng, i detta fall iaf. Bokningskod Q dit och H hem (50% respektive 75% intjäning) hos SQ. Det återstår bara att lösa varför efterregistreringen inte fungerar (den säger bara: Ticketed name not found on specified flight)
Har ni ÅÄÖ i namnet eller att man har flera namn som står i olika ordning?
Tex så heter ju vissa Namn1 Namn2 Efternamn, där Namn2 är tilltalsnamn.

Hos Eurobonus brukar man då heta Namn2 Efternamn, men hos Singapore på biljetten är det fullt möjligt att man heter Namn1 Efternamn och då matchar det inte.

Detta är något som ställer till det en hel del med frequent flyer programmen, man bör heta exakt samma när man flyger som i sina lojalitetsprogram.
 

Lasse Kongo

Medlem
Försöker efterregistrera flygningar med Singapore airlines på sas hemsida men sidan säger att:
Det aktuella flygnumret är inte giltigt för intjäning.

När jag ska välja flygplats i Moskva kan jag välja på SVO, MOW el. VKO men jag landade och flög från Domodedovo DME.

Väljer jag MOW får jag felmeddelandet men det måste ju vara rätt flygplatskod.
Det gäller Stockholm-Moskva SQ 361 (E) och tillbaka SQ 362 (N).
Bokad genom genom en resebyrå.
Var gör jag fel?
Mvh Lasse
 
Last edited:

Mediana

Medlem
Försöker efterregistrera flygningar med Singapore airlines på sas hemsida men sidan säger att:
Det aktuella flygnumret är inte giltigt för intjäning.

När jag ska välja flygplats i Moskva kan jag välja på SVO, MOW el. VKO men jag landade och flög från Domodedovo DME.

Väljer jag MOW får jag felmeddelandet men det måste ju vara rätt flygplatskod.
Det gäller Stockholm-Moskva SQ 361 (E) och tillbaka SQ 362 (N).
Bokad genom genom en resebyrå.
Var gör jag fel?
Mvh Lasse

Jag hade samma problem för inte allt för länge sedan. Vänta någon dag och testa igen.
 
Har läst hela denna tråd och tackar för informationen. Använde delar av info för att kunna boka ARN - EWR, EWR - SIN (PE), SIN - CGK och sedan omvänd väg tillbaka nu i November med en dags vila i CGK... Lovar att lägga upp recension på den.

Min fråga gäller dock hur SAS kan visa hur många Eurbonuspoäng (19 825) man ska få för en bokning med SQ och sedan så kommer det inte bli så? Hur kan det inte vara falsk marknadsföring?

För det är så jag uppfattar det. Mitt exempel är ett flyg som bokas på SAS.se där det är tydligt att flighten är en codeshare ARN - SIN (SK 8047) och sedan SIN - LHR och LHR - ARN (SK 8036 och SK 526).

Allt är i SAS GO och i klass U som är SAS definition av denna klass. Den är inte relevant då U inte finns i ekonomi utan det är business på SQ, så den är ju såklart något som ska "konverteras" till SQ klass B, E, Y H, M, W K,N,Q eller V.

Men min fråga är tvådelad:
a) hur kan SAS skriva hur många poäng man ska få (i detta fall 19 825) och så är det inte så
b) hur kan det inte vara falsk marknadsföring?
 

Attachments

  • Singapore flyg.png
    Singapore flyg.png
    60,4 KB · Visningar: 321

palmen

Moderator
Har läst hela denna tråd och tackar för informationen. Använde delar av info för att kunna boka ARN - EWR, EWR - SIN (PE), SIN - CGK och sedan omvänd väg tillbaka nu i November med en dags vila i CGK... Lovar att lägga upp recension på den.

Min fråga gäller dock hur SAS kan visa hur många Eurbonuspoäng (19 825) man ska få för en bokning med SQ och sedan så kommer det inte bli så? Hur kan det inte vara falsk marknadsföring?

För det är så jag uppfattar det. Mitt exempel är ett flyg som bokas på SAS.se där det är tydligt att flighten är en codeshare ARN - SIN (SK 8047) och sedan SIN - LHR och LHR - ARN (SK 8036 och SK 526).

Allt är i SAS GO och i klass U som är SAS definition av denna klass. Den är inte relevant då U inte finns i ekonomi utan det är business på SQ, så den är ju såklart något som ska "konverteras" till SQ klass B, E, Y H, M, W K,N,Q eller V.

Men min fråga är tvådelad:
a) hur kan SAS skriva hur många poäng man ska få (i detta fall 19 825) och så är det inte så
b) hur kan det inte vara falsk marknadsföring?
Har du fått poängen ännu? Om du inte fått poängen vet du ju inte hur mycket du kommer att få.
Står det i SAS dialog att du ska få X poäng men sedan får Y poäng efter att ha genomfört resorna skulle jag skicka in det till SAS och kräva poängen enligt X då det är vad de marknadsförde.

Falsk marknadsföring är ju bara om man vilseleder sina kunder, utan att faktiskt ha fått in poängen för resan kan man inte med säkerhet säga att det som angivits varit felaktigt.
 
Har du fått poängen ännu? Om du inte fått poängen vet du ju inte hur mycket du kommer att få.
Står det i SAS dialog att du ska få X poäng men sedan får Y poäng efter att ha genomfört resorna skulle jag skicka in det till SAS och kräva poängen enligt X då det är vad de marknadsförde.

Falsk marknadsföring är ju bara om man vilseleder sina kunder, utan att faktiskt ha fått in poängen för resan kan man inte med säkerhet säga att det som angivits varit felaktigt.

Tack för svar!

Inte åkt än men funderar på att boka. Men efter ha läst denna tråd och flera andra så verkar det vara en gissningslek på a) om man får poäng b) hur mycket poäng man får c) det kan ta hur lång tid som helst att få poängen och man måste tjafsa med SK support som kan skylla på det ena och andra. Och efter att ha läst många som bokat på SAS.se och inte fått poäng så verkar det som om det är "falsk marknadsföring" många gånger om.
 
Toppen