Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

toer00

Medlem
Nej, det blir inga poäng och om du är EBG+ (=Star Gold) så blir det inte heller någon lounge. Däremot så får du prioboarding. Det var inte så att jag slank igenom nätet utan man annonserade i högtalarna att Star Gold hade prioboarding. Jag flög med dem innan jul. Lite märkligt, men sant.

Men om man har Business biljetter med Silk Air så måste man väl i alla fall få Krisflyer Lounge i T2?
 

segra

Medlem
Hej,

Har bokat följande med SQ och undrar om mina uträkningar stämmer?
SQ Bokningsklass inom ( ) och miles uträknade genom kalkylator på
singaporeair.com. Samtliga flighter flygs av SQ förutom CPH-LHR
som är flygs av SK.

Samtliga sträckor är i business.

(D) CPH-LHR 609 miles
(D) LHR-SIN 6761 miles
(D) SIN-DPS 1041 miles
(U) DPS-SIN 1041 miles
(U) SIN-CPH 6193 miles

D och U klass ska ge 200% enligt EuroBonus partner – Singapore Airlines - SAS
Vilket då borde ge totalt 15600 miles vilket då borde bli 31200 Eurobonuspoäng?
Eller jag får 2000 Eurobonuspoäng CPH-LHR enligt Poängtabeller - SAS
vilket då skulle bli 32000 Eurobonuspoäng totalt?
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Har bokat följande med SQ och undrar om mina uträkningar stämmer?
SQ Bokningsklass inom ( ) och miles uträknade genom kalkylator på
singaporeair.com. Samtliga flighter flygs av SQ förutom CPH-LHR
som är flygs av SK.

Samtliga sträckor är i business.

(D) CPH-LHR 609 miles
(D) LHR-SIN 6761 miles
(D) SIN-DPS 1041 miles
(U) DPS-SIN 1041 miles
(U) SIN-CPH 6193 miles

D och U klass ska ge 200% enligt EuroBonus partner – Singapore Airlines - SAS
Vilket då borde ge totalt 15600 miles vilket då borde bli 31200 Eurobonuspoäng?
Eller jag får 2000 Eurobonuspoäng CPH-LHR enligt Poängtabeller - SAS
vilket då skulle bli 32000 Eurobonuspoäng totalt?
Jag vet inte om vilken bokningsklass det blir på SAS flygning mellan Köpenhamn-London, men det räknas som SAS operated flight, inte som Singapore Airlines operated flight.
 

pqvst

Medlem
Fattar inget. Mina föräldrar flög SK8001 och SK8000 (CPH-SIN-CPH). Inga poäng har dykt upp på deras konton, och när jag matar in i efterregistreringsformuläret så står det "Det aktuella flygnumret är inte giltigt för intjäning"? Vad händer? :confused:
 

agehall

Medlem
Fattar inget. Mina föräldrar flög SK8001 och SK8000 (CPH-SIN-CPH). Inga poäng har dykt upp på deras konton, och när jag matar in i efterregistreringsformuläret så står det "Det aktuella flygnumret är inte giltigt för intjäning"? Vad händer? :confused:
Ytterligare en fördel med codeshare... Testa att mata in SQ-flightnummer istället.
 

famhanssons

Medlem
Fattar inget. Mina föräldrar flög SK8001 och SK8000 (CPH-SIN-CPH). Inga poäng har dykt upp på deras konton, och när jag matar in i efterregistreringsformuläret så står det "Det aktuella flygnumret är inte giltigt för intjäning"? Vad händer? :confused:
Då har dom flugit i en bokningsklass som inte ger intjäning. Händer med billiga biljetter i andra •A bolag.
 
Toppen