Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kris, 10 Januari 2012.

1. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Hej,
    Enligt SAS hemsida så är intjäningen med Singapore Airlines "Min 600" för First och Business class. Jag tolkar detta som 100% intjäning, dvs. antal flugna miles avrundatt uppåt till närmaste hundratal. Stämmer detta? Om så är det ju en dålig deal ur intjäningssynpunkt... För övrigt sama info angående Asiana.

Försöker maxa poängintjäning på RTW i C. Något tips? Trevligt om man kan kamma hem merparten av 70k för Gold

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, du tjänar 200% i Business Class. (C, D, J, Z)

3. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har läst den där sidan och tycker det är väldigt luddigt formulerat.

4. HansO

HansO Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Har en resa i business till Singapore och Manila. Efter att studerat många trådar och blivit villrådig undrar jag om någon kan hjälpa mig med följande frågor ?

Som EBD skall jag boka direkt med Singapore Airlines eller vi SAS ?
    Hur många poäng blir det till mitt konto ?
    Blir det skillnad på poängen med de olika alternativen ?

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Vem man bokar genom spelar inte så stor roll egentligen, men du skall ALLTID boka flighten som SQ-nummer. Problemet om du bokar via SAS hemsida är att du i de flesta fall blir bokad på en biljett som SAS säljer under eget flightnummer (codeshare). Då vet du aldrig vilken bokningsklass på själva flighten du hamnar i, vilket gör att det kan sluta med att du betalar förhållandevis mycket för biljetten men kanske inte får några poäng alls.

Tabellen över bokningsklasser på Singapore Airlines på SAS sida gäller om du har ett SQ-nummer på biljetten. Generellt uttryckt kan man väl säga att om du inte är beredd att spela rysk roulette så skall du heller inte boka codeshare :)

Du kan bara säga i förväg hur många poäng du får om du bokar med SQ-nummer...

Agö gillar detta.
  6. HansO

HansO Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack NotRyan för upplysningen. Låter som det är viktigt att det blir SQ-nummer
    Men kan någon vänlig av er experter hjälpa mig att räkna ut hur många poäng det blir till mitt Eurobonuskonto ?
    ARN-CPH-SIN-MNL-SIN-CPH-ARN

7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!