Senaste nytt

Poängen var inte aktiverade på mitt AMEX

tarzan

Medlem
Så här följer historien.

Jag skaffade mig först ett grönt AMEX, men sedan ville AMEX att jag skulle byta upp mig till Gold, vilket jag gjorde då dom bjöd mig på första årsavgiften.

Dom sa samtidigt då att det är gratis att samla poäng hos dom med guldkortet (vilket annars kostar 249 kr eller liknande), perfekt sa jag och antog att dom aktiverade det, varför skulle man inte vilja göra det om det är gratis?

Men när jag sedan nu skulle ringa tillbaka och kontrollera mitt poängsaldo, så sa dom att inte var aktiverat, måste blivit något "misstag", men dom kunde gladligen aktivera det åt mig from idag.

Men då pratar vi om att jag har förlorat mellan 60-70.000 poäng, ska jag kräva att dom ger mig de poängen?
 

micke

Medlem
Har haft Guldkortet i flera omgångar och har aldrig hört talas om att man måste aktivera poängintjäningen. Då har det iofs. alltid varit i kombination med öppningserbjudande med x antal poäng.Dessutom så talar de ju mycket om poängintjäningen i sin marknadsföring.

Tycker det är självklart att du ska ha dina poäng. Normalt har jag aldrig haft problem att få nånting löst när det gäller Amex och det verkar rimligt.
 
Jo, man måste faktiskt registrera sig för Membership Rewards. Har för mig att man normalt sett gör detta i samband med att man ansöker om kortet, på samma ansökan, men jag minns inte säkert. Här exempelvis framgår det att man måste ansöka: https://www.americanexpress.com/sweden/personal/cards/rewards/samla_bonuspoints.shtml

Står även tydligt i villkoren, punkt 2: https://www.americanexpress.com/sweden/personal/cards/rewards/villkor.shtml

Oavsett vilket så tycker jag du ska säga att det blivit ett missförstånd och be att få poängen ändå. Kan inte tänka mig att det skulle vara nåt problem - Amex brukar vara mycket tillmötesgående med sånt.
 

rob74

Medlem
Attans osis!
Jag minns det också så som Danni Efraim säger, att man anmälde sig till MR vid kortansökan.
Hoppas du får dina poäng av Amex. Du får rapportera om hur det går!
 

tarzan

Medlem
Tack för alla svar, det som gör mig så fundersam är att tjejen i samtalet tydligt och rakt sa att "vad märkligt, alla guldkort ska vara aktiverade automatiskt med MR från start numera".

Man kan säga att hon svarade på min fråga i telefonen, jag får ringa tillbaka imorrn igen och prata med dom.
 

tarzan

Medlem
Jag pratade med dom precis, och det var inget snack om saken, självklart skulle jag ha alla poäng, MR ska vara aktiverade på de kort som det ingår i kostnadsfritt, han var till och med så snäll att han gav mig poäng från mitt gröna kort som är avslutat.
 
Toppen