Senaste nytt

Poängen blir inte ogiltiga längre - om kontot är aktivt

Charlie D

Medlem
Skulle kunna bli så att EBG försvinner... Det vore egentligen inte så konstigt tycker jag. SAS har inte underlag för att ha både EBG och EBD samt ge olika förmåner till båda nivåerna.

Jag drar väl in runt 180,000 baspoäng om året...får således inte mer för det än de som drar in 45,000 året. What's in it for me?
 

agehall

Medlem
What's in it for me?
Samma sak som för alla andra. Det är väldigt få program som faktiskt belönar de som flyger mycket.

Det som gjorde att jag stannade hos EB när jag flög som mest var att det var det bästa programmet över lag för mig. Hade det inte varit det hade jag bytt direkt. Alla bör utvärdera vad de får från sitt FFP och om man har optimerat sin situation.

Men, för att svara på din fråga - pratades det inte om roll-over points i EB 3.0-tråden? Det är ju den enda perk som egentligen betyder något för de som flyger mer än vad programmet kräver för att uppnå status.
 

agehall

Medlem
För Du kan fortfarande vara basmedlem och samtidigt dra in 180,000 poäng på ett år till en T/r i F.
Ja, om du börjar jämföra äpplen och päron så. Dessutom sades det inte att den som drog in 45k poäng drog in dessa som baspoäng - det kan ha varit totalt. Faktum är att det enda som sagts, är att en person som drar in 180k baspoäng per år drar in mer än en person som drar in 45k utan att egentligen få ut mer av det från EB, förutom att man har mer poäng att boka awards för då.
 

Charlie D

Medlem
Ja, om du börjar jämföra äpplen och päron så. Dessutom sades det inte att den som drog in 45k poäng drog in dessa som baspoäng - det kan ha varit totalt. Faktum är att det enda som sagts, är att en person som drar in 180k baspoäng per år drar in mer än en person som drar in 45k utan att egentligen få ut mer av det från EB, förutom att man har mer poäng att boka awards för då.

Tack för att Du tolkar och sammanfattar mig så fint!
 

Abbs

Medlem
Största poängen med poängen är väl just bonusresor? Skillnaden mellan Guld och Diamant är ju rätt liten idag. Jag bryr mig mer om att åka 'nästan gratis' F än att få gratis smoothie i Go.
 
Toppen