Senaste nytt

Poängen blir inte ogiltiga längre - om kontot är aktivt

chazzie

Medlem
Det skulle vara smaskigt för oss som inte reser med allt för hög frekvens, så vi kanske kan skrapa ihop till en award i F till Oceanien :D
 

Smuffe

Medlem
Det här är ju fantastiska nyheter.
För mig som är Elite/Gold hos Turkish har ju en möjlighet att dra 1-2 r/t till Hong Kong för att göra en challenge och behålla guld där samt i stort sett samla poäng hos SAS under kampanjer och ta ut de i en rejäl F-resa efter 2018.
Utöver att jag sitter på Arlanda i väntan på dagens intervjuer och att solen skiner så är det här en fantastiskt bra dag!
Hoppelihoppa! :D
 

agehall

Medlem
Det här gör mig mer och mer orolig - vad kommer baksidan att bli..? Fördubblade awardkostnader? Bränsletillägg på SAS awards? Dyr (eller omöjlig) avbokning av awards? Biljetter med 0% intjäning?

Det har nog aldrig skett någon förbättring i ett FFP utan att det även kommit försämringar. Frågan är bara vad det blir och när de kommer.
 

EBGGOT

Medlem
Det här gör mig mer och mer orolig - vad kommer baksidan att bli..? Fördubblade awardkostnader? Bränsletillägg på SAS awards? Dyr (eller omöjlig) avbokning av awards? Biljetter med 0% intjäning?

Det har nog aldrig skett någon förbättring i ett FFP utan att det även kommit försämringar. Frågan är bara vad det blir och när de kommer.

Helt korrekt! Det mest troliga scenariot är att det blir en rejäl höjning av spendchart .... hoppas vi får en heads up så vi kan bränna slut på det sista poängen till nuvarande spendchart!
 

Dr. Miles

Expert
Det här gör mig mer och mer orolig - vad kommer baksidan att bli..? Fördubblade awardkostnader? Bränsletillägg på SAS awards? Dyr (eller omöjlig) avbokning av awards? Biljetter med 0% intjäning?

Det har nog aldrig skett någon förbättring i ett FFP utan att det även kommit försämringar. Frågan är bara vad det blir och när de kommer.
När Delta SkyMiles tog bort mileage expiration så passade de att införa olika kategorier av bonusresor i awardtabellen.
Low, Medium och High.
 

gdaily

Medlem
Det här gör mig mer och mer orolig - vad kommer baksidan att bli..? Fördubblade awardkostnader? Bränsletillägg på SAS awards? Dyr (eller omöjlig) avbokning av awards? Biljetter med 0% intjäning?

Det har nog aldrig skett någon förbättring i ett FFP utan att det även kommit försämringar. Frågan är bara vad det blir och när de kommer.
Nja, troligen blir det som AA och BA har, dvs poängen försvinner efter 1-2 år utan aktivitet på kontot.

Man måste förstå vad poängen är, ur ett bokföringsperspektiv: en skuld. Om SAS kan banta skuldsidan med att en jämra massa inaktiva konton snabbare blir nollade, och att de kunder som faktiskt är lönsamma (de som flyger och de som får in poäng via samarbetspartners som betalar "dyrt" för poängen, får längre tid på sig att använda dessa, så jämnar det kanske ut sig men du gör de goda kunderna gladare och de dåliga kunderna märker inte av skillnaden.
 
Toppen