Senaste nytt

Poäng vid SAS flyg operated by Thai/Singapore Airlines

joa

Medlem
Om har en bokning med SAS (i detta fall till Bangkok och hem från Singapore) men flighterna opereras av Thai resp Singapore Airlines och man har bokningsklass V så antar jag att det är på SAS inthäningstabell man skall kolla?
I detta fall kommer poängen att tas på Aegean.
Dvs är det alltid det bolag man bokar med som man skall kolla på, inte vem som opererar sträckan?
 
Det er præcis omvendt i Star Alliance. Det er Operating Carrier der bestemmer pointindtjeningen og IKKE marketing Carrier.

Så SAS bookingklasse V bliver til en lignende bookingklasse hos Thai og Singapore. Hovedreglen er at du først ved om du får point når du har dem på kontoen...

Et andet medlem her på siden har udtrykt at Star Alliance Codeshare var som at spille russisk roulette med en automatpistol....
 

agehall

Medlem
Helt fel. Det är alltid operating carrier i Star Alliance. Än värre är att om du bokat codeshare så har du ingen som helst aning om vilken bokningsklass du har hos operating carrier.

Om jag ska gissa så tror jag att du får exakt 0 poäng. Codeshare straffar sig direkt på star alliance.
 
Toppen