Senaste nytt

Poäng vid retur på SAS Amex

Håller på att jaga de sista poängen för att få Eurobonus guld men inser att det kommer bli lite tight då jag var lite sent på det att skaffa mitt Amex. Dock slog mig tanken, vad händer om jag köper någon pryl med lagom mycket öppet köp kort innan mitt brytdatum för sista fakturan vars poäng jag kan få in och sedan lämnar tillbaka den efter att fakturan är betald? Kommer jag i så fall få bonuspoäng för köpet? Måste jag betala tillbaka bonuspoängen senare (Spelar egentligen ingen roll då jag kommer fått min status och detta antagligen kommer ske på andra sidan intjäningsperioden)? Är det någon som provat detta knep?
 

taxvalp

Medlem
Poängen återbetalas liksom pengarna (fast tvärtom...) så nyttan är noll.

Jag kanske missar något - men vad har detta att göra med att återkvala till EBG? Ska du växla extrapoäng till baspoäng?
 

Johanna

Medlem
Varför ringer du inte SAS och berättar situationen och att det bara gäller några dagar. Dom kan vara generösa. Annars kanske du kan köpa några extrapoäng. Svårt att veta hur mycket det rör sig om.
 
Poängen återbetalas liksom pengarna (fast tvärtom...) så nyttan är noll.

Jag kanske missar något - men vad har detta att göra med att återkvala till EBG? Ska du växla extrapoäng till baspoäng?

Haha, nä jag trodde faktiskt att man fick statusgrundande poäng med Amex Elite. Läsförmåga, nolla. ;) Pinsamt värre
 
Toppen