Poäng som krediterats felaktigt till EuroBonus - Går dessa att ta bort?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av VonMögen, 27 Maj 2014.

1. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Friends,
    Haft en flygning där jag hade mitt EuroBonus nummer inlagt, bad vid incheckningen att personalen skulle lägga in ett annat FFP istället. Nu i efterhand ser jag att poängen trots allt har kommit in på EuroBonus. Går det att ta bort dessa för att kunna retro regga på "rätt" FFP istället? Nån som har erfarenheter kring detta??
    /V

2. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr går inte det. :(

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med lite tur får du på båda. Det har hänt mig några ggr när jag ändrat vid incheckning.

2 personer gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Regeln är att det inte går och det är därför jag numera rekommenderar att man ALDRIG har ett FFP i sin bokning som man inte vill ha poäng till. Det är isåfall bättre att inte ha något FFP alls inlagt och retroregistrera.

5. Mausizahndi

Mausizahndi Ny medlem

Hejsan! Samma hände mig, trots att jag alltid var noga att visa mitt Miles & More kort... - jag är jätte sur över att man inte kan ta bort Eurobonus poäng... undrar om nån har provat att säga upp sitt Eurobonus medlemskap? Går det att registrera flygningarna på ett annat kort då? *nyfiken*

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Der er ikke noget at gøre, ved at opsige dit EuroBonus medlemskab er pointene tabt for altid. Så behold det, måske kan du bruge dem til noget indenfor de næste 5 år.

Hvis man vil være 100% sikker på at få point korrekt, undgår men helt at registrere bonuskort for så at efter registrerer 14 dage efter.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen hit Mausizahndi!

Att säga upp sitt EuroBonus-medlemsskap gör ingen skillnad när väl poängen är krediterade. Det är nog tyvärr inte så mycket att göra förutom att se till att du enbart har det bonusprogram du vill ha poäng till i dina bokningar i framtiden.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!