Poäng saknas - använda/förfallna poäng...

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ESSA, 27 Oktober 2013.

1. ESSA

ESSA Medlem

Kollar mitt eurobonuskonto då jag var nyfiken på vad gårdagens flighter genererat m MD-80.

Förvånas över att det saknas 15000 poäng...
    Hittar inte var de skulle tagit vägen.
    Borde nått Silverstatus nu men står kvar på Bas.

Vad är det jag missat här?
    Vad jag minns var det först 2014 som ngr få poäng skulle gå ut.
    Har inte heller köpt mig nån uppgradering och bland aktiviteterna finns bara noterat intjänade poäng.
    Dock inga från igår.

2. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om det skulle varit poäng som förfallit så brukar väl det synas som en minuspost på "kontoutdraget" vill jag minnas.

3. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ta flera dagar och ibland tom ett par veckor innan poäng "trillar" in.
    Själv flög jag FRA-ARN med SAS 10/10 och fortfarande inga EuroBonus poäng...

4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saknas det 15000 poäng som du har haft eller poäng som du hade väntat dig att få?

5. ESSA

ESSA Medlem

Det saknas 15000 poäng som jag haft.

6. ESSA

ESSA Medlem

Ringde SAS nu och det kommer lösa sig under morgondagen.
    Det hade blivit ett missförstånd där poäng dragits för uppgradering trots att denna inte blev av.

1 person likes this.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde ha synts på kontoutdraget kan jag tycka... Fast SK IT är ju inte alltid på topp, så man blir ju inte direkt förvånad.

Edit: Och även om du hade spenderat alla dina poäng, så skulle du fortfarande ha nått silver enligt plan. Det är intjänade baspoäng som ger status, inte saldo.

8. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har hänt mig med, poängen kom tillbaka per automatik efter någon månad för mig.

1 person likes this.
  9. Smuffe

Smuffe Medlem

Märkligt det där med försvunna poäng eller andra som väntar i flera veckor på att få poäng.
    I förrgår trillade mina poäng från Pragresan 23/10. 2000+2000 á ARN-PRG/PRG-ARN samt 2000+2000 á dubbla poängkampanjen.

Kolla hur det blir för er om ni får dubbla poäng på gårdagens sjuka event. (Inte bitter alls...) :)

10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Därför man använder Awardwallet så man ser sina poängförändringar i tid
    Track frequent flyer reward programs and plan your travel

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!