Senaste nytt

Poäng på Miles&More med ett annat preferred FFP

Ninjamasse

Medlem
32.000 miles för Köpenhamn-Zurich-Tokyo t/r låter som om du får ytterligare extra miles än 200% miles.

Avståndet mellan Zurich-Tokyo är ca 6.000 miles. T/R x 200% = 24.000 miles.
Intra Europa i Business class är 2.000 miles
Så totalt ca 28.000 M&M miles.

Har du inte registrerat dig mellan Köpenhamn och Zurich som din favorit rutt under Miles&More kampanj?
Då förklarar det saken att du får ytterligare 2.000 miles x 2.
Dock denna bonus gäller ej om du krediterar dina flygningar till SAS EuroBonus.

Precis, det var 28000 i grund och sedan en executive bonus (som jag inte vet vad det är) på nästan 4000.
 

agehall

Medlem
Ok, då förstår jag lite bättre vad det handlar om. Du får ingen av dessa bonusar om du krediterar till EB. De gäller bara i M&M.
 

Senator

Moderator
Precis, det var 28000 i grund och sedan en executive bonus (som jag inte vet vad det är) på nästan 4000.

Executive Bonus får man bara om man är FTL (Silver), SEN (Guld) eller HON (Svart) kort. Så om du är ny inom M&M så får du inte det innan du är över 35,000 miles FTL (Silver) nivå.
 

Ninjamasse

Medlem
Executive Bonus får man bara om man är FTL (Silver), SEN (Guld) eller HON (Svart) kort. Så om du är ny inom M&M så får du inte det innan du är över 35,000 miles FTL (Silver) nivå.

Fastän det stod DIna poäng för denna resa när jag var inloggad? Borde den inte känna av min status och anpassa visningen efter det...verkar kass ju..
 

Ninjamasse

Medlem
Så då är det 28000 poäng + 50% voucher= 42 000 poäng om jag håller det i M&M eller 28 000 om jag reggar det till EBB....dessa val..Ni som är kloka och erfarna, vilken väg hade ni valt? Har inga poäng att tala om i något program än...
 

agehall

Medlem
Som vi brukar säga; det beror på ditt resmönster och på vad du är ute efter...

Flyger du mycket i C och med LH-gruppen så är M&M utmärkt. Annars kanske EB är bättre. Flyger du lite är Aegan troligen bästa alternativet.
 

Ninjamasse

Medlem
Japp, då var det bokat! Weekend i Tokyo, CPH-ZRH-NRT och tillbaka i C men erbjudandet som hittades i annan tråd. Jag kommer att ta poängen till EB så får framtiden utvisa om det var ett klokt val:)
 
Toppen