God morgon på er!
Sambon är sedan söndag morgon fast i kaoset som verkar råda på FRA. Han blev fast där på väg till PRG, biljett bokad med LH genom CWT. Eftersom han på grund av sin försening kom att missa utbildningen han skulle gå på, är han nu istället ombokad tillbaks till ARN och kommer förhoppningsvis flyga hem nu på förmiddagen. Min fråga är väl egentligen, vad har han för "rätt" till poäng/segment/kompensation för detta? Jag har för mig att jag tidigare läst att man kan få poäng även för de inställda segmenten men jag kanske inbillar mig, det låter ju nästan för bra för att vara sant.
Vad tror ni om kompensation? Han har spenderat över 10h köandes på FRA, till slut fått hotell & ombokning, men inte ens en voucher för att köpa mat/dryck, LH sa bara att de inte ger någon voucher om det är förseningar pga. vädret?!
Sambon är sedan söndag morgon fast i kaoset som verkar råda på FRA. Han blev fast där på väg till PRG, biljett bokad med LH genom CWT. Eftersom han på grund av sin försening kom att missa utbildningen han skulle gå på, är han nu istället ombokad tillbaks till ARN och kommer förhoppningsvis flyga hem nu på förmiddagen. Min fråga är väl egentligen, vad har han för "rätt" till poäng/segment/kompensation för detta? Jag har för mig att jag tidigare läst att man kan få poäng även för de inställda segmenten men jag kanske inbillar mig, det låter ju nästan för bra för att vara sant.
Vad tror ni om kompensation? Han har spenderat över 10h köandes på FRA, till slut fått hotell & ombokning, men inte ens en voucher för att köpa mat/dryck, LH sa bara att de inte ger någon voucher om det är förseningar pga. vädret?!