Poäng från Lufthansa flight hamnade på Miles and More istället för Eurbonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Espen Bekkebråten, 5 Mars 2016.

  1. Jag har ett Eurobonuspoäng-problem som ingen verkar kunna lösa. I januari åkte jag tur/retur Cape Town i business class med biljett bokad på Lufthansas hemsida, totalt 6 flighter. Jag har fått poäng för 5 utav flighterna men för den sjätte flighten verkar poängen ha gått in på mitt Miles & More konto. När jag bokade biljetten skrev jag enbart in mitt Eurobonus nummer i bokningen. Jag ringde även Lufthansa för att dubbelkolla att det enbart var mitt Eurobonus nummer som stod med i bokningen innan avresa och Lufthansa garanterade detta. Och när jag checkade in på Arlanda ställde jag samma fråga i SAS-disken och fick samma svar. Ja, det var enbart mitt Eurobonus nummer som fanns med i bokningen. Likväl har poängen från en flight hamnat fel. Jag är Diamond-medlem så jag mailade diamond.se@sas.se för att få hjälp men fick enbart följande i svar:

    Hej Espen

    Tack för ditt Mail

    Det var väldigt tråkigt att höra att en av dina sträckor kommit in på fel medlemskap. Problemet är dock i detta fall att det inte är möjligt att överföra aktiviteter mellan olika lojalitetsprogram och har en aktivitet en gång registrerats på ett lojalitetsprogram så är den låst.

    Orsaker till att poäng kommer ner på vad som anses fel medlemskap brukar vara att man lägger in mer än ett lojalitetsprogram eller exempelvis använder sin status för en förmån som exempelvis att man uppgraderar sin resa för poäng med exempelvis Lufthansa. Nu kan vi bara spekulera i varför poängen kommit ner som de gjort och det är mycket tråkigt att det blivit så fel för dig.

    Jag önskar dig välkommen åter och beklagar verkligen att dina poäng för din resa kommit ner fel på en av sträckorna.

    Med vänlig hälsning
    XXXXXXX XXXXX
    Sales Support Consultant
    Direct Sales and Customer Support
    SAS

    Hoppsan, så kan det gå tycker SAS och det är inget man kan göra åt det. Är det verkligen så? Jag tycker att jag verkligen gjort allt för att poängen ska hamna rätt? Någon annan som har liknande erfarenhet? Jag skulle gärna vilja ha dom poäng jag är berättigad till…
     
    Last edited: 5 Mars 2016
    Adam Nordén gillar detta.
  2. jsn

    jsn Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte Lufthansa du skall prata med? Det är de som krediterar poängen, och då borde det vara de som kan göra ändringar eller göra en ny kreditering...
     
  3. Jaså, inte publicera namn? Sorry, visste inte det. Trodde det bara var ärligt och uppriktigt men lovar ändra på det.
     
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du på något sätt blandat in ditt Lufthansa Miles&More i denna bokning, för att komma in i lounge eller vid kontakt med servicedesk eller gate eller liknande? Inte för att det borde spela någon roll men på något sätt måste ju det numret hamnat i bokningen
     
  5. Nej, Miles and More har inte uppgetts någonstans. Jag har enbart trippelkollat att det enbart är Eurobonus-numret som funnits med i bokningen 3 ggr, när jag bokade, när jag ringde Lufthansa efter att jag hade bokat och vid incheckning. Jag har inte ens ett Miles & More kort som jag kan visa upp. Eftersom det var en businessbiljett visade jag mitt boardingkort för att komma in i alla lounger.
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt konstigt, antar att du var inloggad på Lufthansas sida när du gjorde bokningen i så fall, är ävl enda sättet som den ska ha kunnat hamna i bokningen. Jag tycker du ska vända dig till Lufthansa i vilket fall för att se vad de kan göra, troligtvis" computer says no" men det är de som krediterat poängen och inte SAS.
     
  7. JohanA

    JohanA Medlem

    Tyvärr är detta något som ibland kan inträffa. Någonstans måste någon agent på något sätt ändrat. Är du säker att du ringde Lufthansa och inte Miles & More?
     
    agehall gillar detta.
  8. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det blir svårt att få Lufthansa att göra något åt saken. Jag lyckades aldrig när det hände mig.
     
    Helge Haugen och JohanA gillar detta.
  9. JohanA

    JohanA Medlem

    Tyvärr ser jag detta som en del av rouletten när man har flera medlemskap i olika bonusprogram.
    Antar att du bokade inloggad på Lufthansa sida, det är enda logiska förklaringen till att vilja ringa och dubbelkolla att numret i bokningen inte blev ditt M&M-nummer.
     
  10. Helge Haugen

    Helge Haugen Medlem

    Ort:
    Tjøme
    Land:
    Norge Norge
    Jeg kom heller ingen vei i en tilsvarende situasjon.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×