Poäng felaktigt registrerade

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av henke291, 28 November 2015.

1. henke291

henke291 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Ber om ursäkt om det redan finns tråd om detta, men har ej funnit någon.

I veckan flög jag ARN-FRA-ADD i C med Lufthansa. Detta var bokat på SK-nr och reggat på mitt EBD. I FRA försökte jag uppgradera till F med mina MM, men det gick ej att uppgradera pga. SK-nr på min bokning. Nåväl.

Vad som dock hände var att personalen i loungen i FRA som försökte uppgradera mig ändrade från EuroBonus till MM - dvs. poängen gick in där istället för till EuroBonus på flighten FRA-ADD. ARN-FRA gick dock in som vanligt på EuroBonus. Samt hemresan ADD-ARN via VIE, också EuroBonus.

Jag vill ha in poängen på EuroBonus - är det någon som vet om det går att ändra? Loungen gjorde ju fel och det var absolut inget jag bett om.

/Henrik

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knepigt läge. Finns flera exempel på folk som misslyckats med att ändra program i efterhand. Men eftersom du har ett MM-konto skulle jag höra av mig till dem och förklara situationen. EuroBonus lär inte kunna göra mycket.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Att få poäng "rättade" och krediterade till ett annat program i efterhand är tyvärr inte direkt vanligt men det har hänt.
    Tror att det är precis som AABack2ARN säger att du bör kontakta Lufthansa och M&M och förklara vad som hänt. Hoppas det löser sig på ett bra sätt

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!