Senaste nytt

Poäng för gruppbokning

Jönsson

Medlem
Har ett business deal med en brittisk hotellkedja där jag får poäng för samtliga rum och konferensrum som jag bokar. Vilka hotellprogram ger egentligen poäng för rum som jag bokar åt andra? Det är inte speciellt vanligt men jag har för mig att någon av de skandinaviska aktörerna har denna förmån. Skulle vara intressant att veta om det finns någon sådan hotellkedja representerade i både Skandinavien och Storbritannien men även de som endast finns representerade i Sverige.
 

IT-snubben

Medlem
Nu är ju inte det en egen hotellkedja visserligen men Hotels.com ger bokaren statusnätter för samtliga bokade rum.
 

Senator

Moderator
I min erfarenhet, och med lite vilja från front desk går det att transferera alla kostnader till ett rum och därmed få poäng för alla rum.
 

mha321

Medlem
De flesta program har i min erfarenhet en begränsning på hur många rum man kan få för om man gör vanliga bokningar. Typ 2-4 rum. Sedan är det nog möjligt att man kan smöra bort den begränsningen vid front desk i vissa fall.

Annars är ett alternativ att gå via hotellens konferens bokning. Där är dock utväxlingen betydligt sämre - du får inte en natt för varje natt så att säga. Jag fick tex nyligen 0.47 statusnätter på Starwood för en gruppbokning på Sheraton.

Edit: missade att frågan var om poäng. Det brukar vara enklare. Bor man själv på hotellet brukar det räcka med att överföra kostnaderna till det rummet, som @Senator föreslår. Bor man inte där själv brukar de ha program rese bokare som inte bor där.
 
Toppen