Poäng för bonusnatt på Nordic Choice

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Jönsson, 12 Mars 2018.

1. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Kan någon förklara varför jag får poöng efter bonusnattsuttag med Nordic Choice?

§3.3 För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), samt vid "Complimentary"-rum, ges inga bonuspoäng.

Samtidigt så får jag tre olika poängposter per stay. Två ospecificerade och en specificerad som 20% extra points, vilket vanligtvis är guldbonusen. Tilläggas bör att jag inte har handlat något på hotellet.

Någon som har satt nota på mitt rum eller ett misstag från hotellet? Kortet har inte belastats.

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, intressant, verkar lite skakigt med deras it som för övrigt brukar funka bra.
    Fick -20 nätter som tack för att jag sa upp deras kreditkort....

3. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Nu gissar jag friskt men kan det ha att göra med någon bugg i systemet som ger poäng vid senare utcheckning som statusförmån? Det är det enda som sammanträffar.

4. Serviceteknikern

Serviceteknikern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många poäng har du blivit tilldelad på de olika posterna ?

Off topic - Jag skulle också vilja ha den buggen på mitt guldkort när jag bokar frinätter :)

5. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Huvudposten är på gissningsvis halva normala intjäningen utan bonus etc och på det 20% extrapoäng för status. Det stärker min misstanke om att det är en teknisk lösning i systemet för att ge guld-/platinummedlemmar sin fria sena utcheckning. Man lägger i systemet på ett halvt dygn på bonusbokningen som då blir poänggivande.

Serviceteknikern gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!