Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Agö

Medlem
Läs absolut första inlägget i tråden. Edit: ser nu att det har du ju gjort.

Om man vill buda på både Plus och Business måste man först lägga bud på Business för att det ska fungera att lägga bud på Plus (går inte att göra i omvänd ordning)

Lagt in en Plusgrade från GO till Business mellan Tokyo och Köpenhamn men hur väljer jag att även lägga in ett bud till Plus?
Skulle jag få igenom Plusgrade till Plus så är det väl inga problem att ytterligare uppgradera denna till Business på flygplatsen om det erbjuds?
 

Agö

Medlem
Köpte en SAS Go biljett till Hong Kong under 70 år kampanjen. Tänker försöka uppgradera den genom plusgrade till plus eller helst business. Är det någon som har gjort detta och som kan säga om den uppgraderade biljetten blir i Saver eller ger ordinarie Plus/Business poäng? Det är ju ganska avgörande för hur mycket man är villig att buda, men jag hittar ingen konkret info om det.
 
Jag fick mejl om lyckad uppgradering ("We have accepted your upgrade offer below, and you've been upgraded to SAS Plus") men det syns fortfarande inte efter 12 timmar när man loggar in och kollar min bokning.

Problemet: Jag vill boka sittplats i den nya klassen eftersom jag i teorin uppgraderad, men det syns inte i praktiken. Går jag in och vill byta sittplats är det fortfarande endast i GO jag kan byta, men jag är ju plus (och eftersom jag är EBG borde jag ju få välja plats). Det är SK926 från Washington till Köpenhamn på söndag.

Någon som har koll på detta med sittplatser i den nya klassen?
 

airac

Medlem
Jag fick mejl om lyckad uppgradering ("We have accepted your upgrade offer below, and you've been upgraded to SAS Plus") men det syns fortfarande inte efter 12 timmar när man loggar in och kollar min bokning.

Problemet: Jag vill boka sittplats i den nya klassen eftersom jag i teorin uppgraderad, men det syns inte i praktiken. Går jag in och vill byta sittplats är det fortfarande endast i GO jag kan byta, men jag är ju plus (och eftersom jag är EBG borde jag ju få välja plats). Det är SK926 från Washington till Köpenhamn på söndag.

Någon som har koll på detta med sittplatser i den nya klassen?
Har råkat ut för det också, även med optiontown för i tiden. Har då sökt kontakt med SAS chat och fått det fixat: de gjorde platsreservationen åt mig.
 

konsumtion

Medlem
Har råkat ut för det också, även med optiontown för i tiden. Har då sökt kontakt med SAS chat och fått det fixat: de gjorde platsreservationen åt mig.
Låter som att det du fortfarande räknas som GO i systemet, fast du egentlige numera har Plus. Så det känns som att det är ett system fel hos sas där olika system inte "pratar" med varandra.
 

NotRyan

Medlem
Köpte en SAS Go biljett till Hong Kong under 70 år kampanjen. Tänker försöka uppgradera den genom plusgrade till plus eller helst business. Är det någon som har gjort detta och som kan säga om den uppgraderade biljetten blir i Saver eller ger ordinarie Plus/Business poäng? Det är ju ganska avgörande för hur mycket man är villig att buda, men jag hittar ingen konkret info om det.
70 års kampanjen? menar du den med 70% rabatt på bonusresor? Den kan du ju i så fall inte uppgradera annat än möjligtvis på flygplatsen.

Är det en ordinarie biljett så blir det saver...
 

Jay

Medlem
70 års kampanjen? menar du den med 70% rabatt på bonusresor? Den kan du ju i så fall inte uppgradera annat än möjligtvis på flygplatsen.

Är det en ordinarie biljett så blir det saver...
Tror han menar "historiska priser"-kampanjen eller något i den stilen.
 
Lite fundersam. Testat plusgrade för första gången. Vet att det står att besked kommer 36-48 timmar. Är det spannet i praktiken eller väger det över i någon ände? Är galet nyfiken på om det går igenom. Barn på julafton är en passande beskrivning.
 
Toppen