Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Dr. Miles

Expert
Kan inte välja bud utan bara kryssa i en ruta för ett 30,000 poäng bud för att uppgradera från Plus till Business på Köpenhamn-Tokyo. Varför kan jag inte välja bud?
Det här diskuterats tidigare.

Jag TROR att det är inte tillåtet att sälja flygbiljett/uppgradering genom budgivning på linjer till/från Japan.
Det gäller även hos andra flygbolag som t ex SWISS.

Plusgrade |SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 62 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Hej alla BC.

I morgon är dagen D då jag förhoppningsvis får besked på om min Plusgrade från Y till C går igenom från ARN till LAX då det är 48 timmar kvar. Jag har lite mer än vanligt på spel och behöver därför lite råd. Det är nämligen så att min dotter på 6 år sitter för tillfället som Unaccompanied Minor i C och jag är en Y biljett. Jag vill självklart sitta med henne (och i värsta fall gör jag någon i Y väldigt glad och låter denna byta plats med henne) Nu till frågan. Jag har lagt in ett bud på drygt 25000 poäng för utresa så jag precis har kommit över på fairly good (tror jag den heter). Någon som har några teorier om pengar väger tyngre än poäng dvs att någon som lagt fairly good i pengar går före mig? Jag har guldstatus ska tilläggas. Ringde SAS precis och det är 6 platser kvar i C. Börjar nästan fundera om jag ska offra dom sista 10000 poängen för att maximera mina chanser med tanke på situationen. Samtidigt överlever jag med en Y plats för oss båda även om C såklart lockar mer inför en sådan resa.

Tips hur jag kan maximera mina chanser mottages gärna. Kommer självklart prova på både standby uppgrade och försöka prata med dom på plats om dom kan flytta mig men tvivlar mycket på den sista ;)


Efter en lyckad uppgradering (till överpris) på utresan har jag nu lite funderingar inför hemresan. Är villig att maxa även denna men har hört något om att SAS kan släppa uppgradering till fastpris 7 eller 10 dagar innan avresa (sistnämnda är i morgon) Jag har inte lagt in om uppgradering än för jag är osäker på om man enbart får upp fastpris alternativet om man inte har budet ännu. Någon som har erfarenhet av fastpris alt. och kan ge lite mer info om detta?
 

Johanna

Medlem
Efter en lyckad uppgradering (till överpris) på utresan har jag nu lite funderingar inför hemresan. Är villig att maxa även denna men har hört något om att SAS kan släppa uppgradering till fastpris 7 eller 10 dagar innan avresa (sistnämnda är i morgon) Jag har inte lagt in om uppgradering än för jag är osäker på om man enbart får upp fastpris alternativet om man inte har budet ännu. Någon som har erfarenhet av fastpris alt. och kan ge lite mer info om detta?
Det enda jag har erfarenhet av när det gäller fast pris är att köpa på flygplatsen men skillnaden är att du då inte får poäng för den nya klassen.
 
Tänkte nyss prova att buda upp en Eurobonusresa som köptes under 70-årskampanjen men den säger att det inte går.

Ena vägen är i Plus och andra i GO.

Får man inte vara med och buda när man köpt kampanjbiljett?
 
Toppen