Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Flyget på söndag har visat 3 lediga platser i Business på Expertflyer fram tills idag, så hoppet har ju funnits för plusgrade. Det har samtidigt funnits platser att köpa på sas.se i business. Nu har det dock försvunnit och alla platser utom 2 är upptagna. De sista 2 är dock satta till blocked. Jag vet ju att man inte ska lita fullt ut på expertflyer. Chansen borta tror ni? Gäller SK935.
 

GOTATH

Medlem
Jag har för mig att det var möjligt att lägga in en request både för Plus och Business och att man skulle lägga in en först och den andra sedan. Någon som kommer ihåg ordningen och hur man gör?
 

Sven

Medlem
Känns som det är billigare att bjuda poäng än pengar. Vet inte hur nu andra räknar värdet på eurobonuspoäng men jag använder en faktor
10 dvs 20000 p är värt ca 2000 kr. ( Det är en annan sak med baspoäng för uppgradering). Med den beräkningen blev det dubbelt så dyrt med
pengar jmf med poäng på SK953 Copenh-Miami.
 
Känns som det är billigare att bjuda poäng än pengar. Vet inte hur nu andra räknar värdet på eurobonuspoäng men jag använder en faktor
10 dvs 20000 p är värt ca 2000 kr. ( Det är en annan sak med baspoäng för uppgradering). Med den beräkningen blev det dubbelt så dyrt med
pengar jmf med poäng på SK953 Copenh-Miami.

Ja, Miami verkar vara ett specialfall. Billigare (även med pengar) att buda än övriga USA sträckor.
 

Charlie D

Medlem
Kan inte välja bud utan bara kryssa i en ruta för ett 30,000 poäng bud för att uppgradera från Plus till Business på Köpenhamn-Tokyo. Varför kan jag inte välja bud?
 
Toppen