Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

danielhog

Medlem
Nu blandar du äpplen och päron.
Nej. Jag frågar om du inte ska låta udda vara jämt. Dvs låta poängen vara för att du fick en CU, så resultatet blev ganska bra med facit i hand?

Och att du enbart borde skicka detta som feedback och inte ett krav.

Tänkvärt är att din CU kanske bara hade blivit till plus om du inte uppgraderat.
 
Nej. Jag frågar om du inte ska låta udda vara jämt. Dvs låta poängen vara för att du fick en CU, så resultatet blev ganska bra med facit i hand?

Och att du enbart borde skicka detta som feedback och inte ett krav.

Tänkvärt är att din CU kanske bara hade blivit till plus om du inte uppgraderat.
Gillar inte spekulation.
För då har "alla" rätt
 

Storguten

Medlem
Sträcka: ARN-EWR
Datum: 2018-12-14
Från kabinklass: Plus (Saver)
Till kabinklass: Business
Bud: 23000
Bid strength: Lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 32 dagar
Gick uppgraderingen igenom: Ja, 40 timmar innan
 
Svar ja.
SAS kommer att få jobba om inte de går med på mitt krav att få baspoäng enligt plus.
Vad är det för sätt från deras sida.
Än värre blir det ju om man budar för business och får plus baspoäng.
Jag sitter hellre i Go med lite bokat än Plus saver som man offrar 14 k poäng för.
Har redan fri dricka och maten rör jag inte oavsett.
Hela syftet med mitt bud var att få 3000 mer baspoäng för en rel "billig" peng och inte för "komfort" för jag sitter bättre i Go med fritt säte bredvid än i Plus.
Jädra skitbolag - tur att de inte är mitt 1a val längre utan mer "måsteval".
Ännu värre blir det om man betänker att om jag hade haft en Go lite så gör man en rejäl vinst men inte om man har flex.
För en ovan resenär är ju Plus just Plus och inte dold Plus Saver.
Sådan charlatanitet ser man bara på Kiviks marknad.
Får nog cca Rickard G om det inte ordnar sig i morgon med min nedgradering.
Fått någon input ang. detta fr. Rickard?
 

Big Birger

Medlem
Har sökt utan att finna.

Sonen flyger ensam tillbaka till staterna efter jul. Går det att lägga ett bud för uppgradering till Business, och ett bud till Plus, på samma flight? Eller måste han välja vad han vill försöka uppgradera till?
 

MrDollar

Medlem
Yes, det ska gå. Ska finnas hur man gör någonstans i denna tråd.
Har sökt utan att finna.

Sonen flyger ensam tillbaka till staterna efter jul. Går det att lägga ett bud för uppgradering till Business, och ett bud till Plus, på samma flight? Eller måste han välja vad han vill försöka uppgradera till?
 
Toppen