Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Precis.
En ovan resenär skulle bli undrande över varför de fick 6000 när det står 9000 för plus i poängtabellen.
Jag budade för plus och inte saver. Hade det stått att din nya poängklass är saver hade jag inte budat.
Fattas bara att man nu får en courtecy uograde till business.

Okej, jag hade missat att det står i tabellerna att man får 9000 för en plus. Trodde enbart tabellerna hänvisade till bokningsklass.

Länk?
 

ekf

Medlem
Okej, jag hade missat att det står i tabellerna att man får 9000 för en plus. Trodde enbart tabellerna hänvisade till bokningsklass.

Länk?
SAS har onekligen gjort det onödigt otydligt när de klumpat ihop det i intjäningstabellen...

Screenshot 2018-12-09 at 09.45.37.png

Men med det sagt så tycker jag det är synd om @SAS_CPH_Lounge känner sig lurad. Själv hade jag utgått från sämsta möjliga, dvs intjäning enligt "Plus Saver". Driv det gärna vidare om det är viktigt för dig, men du riskerar att göra att de försämrar för alla istället...
 

Canadien

Medlem
Precis. Då jag är en tvättäkta och inte selektiv haverist.
Jag kommer dock att börja i loungen då incheckning är de som kan göra minst i hela kedjan.
Jag är väl knäpp i skallen men det är inte alltid lätt att vara 2000 talets Anderz Harning.

SAS kommer att hävda att Plus är en kabinklass/resklass, de skriver ju inte att man uppgraderas till Plus Pro / Plus Flex eller vad nu den högsta bokningsklassen kallas. Men kämpa på! Håller med om att det är otydligt när de skriver som de gör med fler poäng.

SmartSelect_20181209-110314_Chrome.jpg
 

BCflyer

Medlem
Jag ställde frågan om plusgrader från bokningsklass S till business till diamantsupporten för ett par månader sedan och fick följande svar:

Tack för ditt mail


En biljett uppgraderad med SAS upgrade till SAS Business läggs i Z-klass.

Poängtabeller | SAS


Eftersom S och Z klass ger lika många poäng brukar vi justera detta i efterhand och då ber jag dig att återkomma.


Tack för ditt mail till SAS EuroBonus

Budet gick aldrig igenom så jag vet inte om dom hade tänkt ge mig extrapoäng eller bas.
 
Jag ställde frågan om plusgrader från bokningsklass S till business till diamantsupporten för ett par månader sedan och fick följande svar:

Tack för ditt mail


En biljett uppgraderad med SAS upgrade till SAS Business läggs i Z-klass.

Poängtabeller | SAS


Eftersom S och Z klass ger lika många poäng brukar vi justera detta i efterhand och då ber jag dig att återkomma.


Tack för ditt mail till SAS EuroBonus

Budet gick aldrig igenom så jag vet inte om dom hade tänkt ge mig extrapoäng eller bas.
Vad menade de egentligen?
Att de som "klagar" får mer poäng?
Låter som en klassisk SAS lösning.
 
SAS har onekligen gjort det onödigt otydligt när de klumpat ihop det i intjäningstabellen...

Visa bifogad bild 82931

Men med det sagt så tycker jag det är synd om @SAS_CPH_Lounge känner sig lurad. Själv hade jag utgått från sämsta möjliga, dvs intjäning enligt "Plus Saver". Driv det gärna vidare om det är viktigt för dig, men du riskerar att göra att de försämrar för alla istället...
Visst.
Men iom att de skriver mer poäng i plus från go så utgick jag ifrån att det då är underförstått att det blir plus och inte saver (som ger lika många poäng som go flex = 0 mer poäng)
 

danielhog

Medlem
Ska du på riktigt bråka om att få tillbaka 14k poäng när du fått en fri uppgradering till business? Du tänker inte att udda får vara jämt och det blev ju väldigt bra i slutändan? Åker du hellre go och får tillbaka poängen än business?

Du skulle ju kunna skicka feedback till SAS att det är otydligt och bör förbättras för framtiden, men att bråka om det och blanda in VDn efter en CU är nog det märkligaste jag hört...

Min IFE skärm var trasig sist längst fram i plus, jag hade hela raden och lösningen blev att jag tog stolen bredvid. Hade jag mailat SAS hade jag säkert fått kompensation, men vad spelar sånt för roll när allt löser sig i slutändan.
 
Ska du på riktigt bråka om att få tillbaka 14k poäng när du fått en fri uppgradering till business? Du tänker inte att udda får vara jämt och det blev ju väldigt bra i slutändan? Åker du hellre go och får tillbaka poängen än business?

Du skulle ju kunna skicka feedback till SAS att det är otydligt och bör förbättras för framtiden, men att bråka om det och blanda in VDn efter en CU är nog det märkligaste jag hört...

Min IFE skärm var trasig sist längst fram i plus, jag hade hela raden och lösningen blev att jag tog stolen bredvid. Hade jag mailat SAS hade jag säkert fått kompensation, men vad spelar sånt för roll när allt löser sig i slutändan.
Nu blandar du äpplen och päron.
 
Toppen