Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vi ska vara glada att vi ens får en ny bokningsklass! (Även om det "bara" är saver.) Skulle ju kunna vara/bli som i gate att det inte ger några extra poäng ÖHT. Ingen bra idé att kriga ang. detta tycker jag... Du hade ju kunnat fråga oss här innan du la ditt bud så hade du granterat fått svar på någon minut! :) Alla är väldigt hjälpsamma och snabba på att svara här.
Vad är skillnaden? Jag får ju inga extra poäng oavsett.
 
Informationen om vilken poäng man får står som sagt i första inlägget. Brukar vara bra att läsa för det mesta.
Nu hade jag ju läst det om jag var tveksam men i både vilkor och faq så står det att man får MER poäng om man får igenom sin plusgrade plus att jag inte såg annat än att det står plus och inte plus saver. Jag min amatör, till skillnad mot Er proffs, antog då att de menade just plus iom att en saver inte ger mer poäng än go. Oavsett tänker jag kriga för jag är en rättshaverist då jag tycker att rätt skall vara rätt oavsett det hårda "värdet" (i det här fallet 3750 poäng).
Ser iofs inte skillnaden mellan mitt episka fail och gnället från vissa när de råkar få RKP på slingan - det förstår väl alla när de bokar en business så får de ju räkna med att det kan hända. Komma här och kräva extrapoäng - ni fick ju business.
 
Nej, man får poäng för Business Smart. Nu råkar det vara samma som Plus Pro, men det betyder inte att de ljuger i sin marknadsföring. Du får poäng för den uppgraderade klassen, d v s samma. Hade du lagt några minuter på att läsa början av denna tråd innan du bjöd så hade du sett hur det funkar.
Man skall väl inte behöva det eller hur.
Man skall väl inte förväntas ha en PhD i "Vad SAS egentligen menar"
Gå in och kolla igenom vad SAS skriver i både vilkor, FAQ och på sidan där du lägger din uppgrade.
Om du på fullaste allvar tycker att det är självklart att man får räkna med att man får en saver så ber jag om ursäkt för att jag inte har PhD (inte i SAS tolkning i varje fall).
Oavsett så skall jag kriga med SAS av ren princip.
 
Seriöst, mejla VD för några eurobonuspoäng? Ja varför inte, han prioriterar det säkert, kör hårt ;)

Jag vet inte om jag har missförstått det hela med är inte Go, Plus och Business kabinklasser, och just Saver är en benämning på en boknkngsklass. Dvs du budar på en uppgradering av kabinklass och inte en specifik bokningsklass.

Ditt resonemang kring ”en ovan resenär” skulle jag hävda raka motsatsen. Ingen ovan resenär vet skillnaden mellan en Plus eller Plus Saver eftersom det inte är någon skillnad i leverans av tjänst, enbart poäng, right?

Hur som helst, trist att bli besviken, hoppas du får en lösning som du blir nöjd med.
Precis.
En ovan resenär skulle bli undrande över varför de fick 6000 när det står 9000 för plus i poängtabellen.
Jag budade för plus och inte saver. Hade det stått att din nya poängklass är saver hade jag inte budat.
Fattas bara att man nu får en courtecy uograde till business.
 
Å där kom den. Typiskt.

5bcf7d9cc8eb344d90b5fd4cc27cdf77.jpg
 
Den sanna rättshaveristen driver väl detta vidare redan vid incheckning, du får ju fortsatt inte fler poäng och nu inte ens för business. ;)
Precis. Då jag är en tvättäkta och inte selektiv haverist.
Jag kommer dock att börja i loungen då incheckning är de som kan göra minst i hela kedjan.
Jag är väl knäpp i skallen men det är inte alltid lätt att vara 2000 talets Anderz Harning.
 
Toppen