Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Nytt under solen ang upgrade. Nu när man går in och lägger ett bud på shorthaul så kan man välja minimum 500 kr och chansa på en upgrade alternativt välja att betala 900 kr och få en garanterad plats i plus.

Provade genast om det funkade på samma sätt på min kommande resa till NY, men icke sa nicke.
 

Canadien

Medlem
Nytt under solen ang upgrade. Nu när man går in och lägger ett bud på shorthaul så kan man välja minimum 500 kr och chansa på en upgrade alternativt välja att betala 900 kr och få en garanterad plats i plus.

Provade genast om det funkade på samma sätt på min kommande resa till NY, men icke sa nicke.
När är denna resa? SAS brukar erbjuda upgradeNow under t ex 15/12-7/1 och andra helgperioder, oftast dock bara nån vecka innan
 
När är denna resa? SAS brukar erbjuda upgradeNow under t ex 15/12-7/1 och andra helgperioder, oftast dock bara nån vecka innan
Det förstnämnda upptäckte jag i går när vi skulle göra en upgrade på min dotters biljett hem från Malta på torsd.
NY går av stapeln i Dec. Provade mest för att jag vart nyfiken men genomförde den aldrig. Hoppas på att det ska komma ngt bra inför den resan.
 
Vilken konstigt formulering.
Att man inte bör bjuda innan 29 dagar för att det kan ändras fram till avfärd?!?
Ringde SAS idag och ställde en hypotetisk fråga. Om man budar 40k från Go till BC (CPH-EWR) har man då mindre chans än om man ger samma bud på en Plus till BC. Svaret var att det var lika chans att bli uppgraderad. Han sa att den som lade budet först går före oavsett om man har GO eller plus. Kan det verkligen stämma?
 

Canadien

Medlem
Ringde SAS idag och ställde en hypotetisk fråga. Om man budar 40k från Go till BC (CPH-EWR) har man då mindre chans än om man ger samma bud på en Plus till BC. Svaret var att det var lika chans att bli uppgraderad. Han sa att den som lade budet först går före oavsett om man har GO eller plus. Kan det verkligen stämma?

Kundtjänst har nog väldigt lite koll på detta
 

STO-ARN

Medlem
Ringde SAS idag och ställde en hypotetisk fråga. Om man budar 40k från Go till BC (CPH-EWR) har man då mindre chans än om man ger samma bud på en Plus till BC. Svaret var att det var lika chans att bli uppgraderad. Han sa att den som lade budet först går före oavsett om man har GO eller plus. Kan det verkligen stämma?
Det krävs ju mer poäng från GO till BC än från PLUS till BC, så logiskt borde ju PLUS till BC, vara mer värda i auktionen. Sen kan ju också 40.000 poäng vara mer värda beroende på ifall kortinnehavaren är "Brons, Silver, Guld eller Diamant"...Samt också troligen när budet lagts, kalendermässigt...Dock tycks det vara väldigt få inom SAS som vet hur Bidding-systemet exakt fungerar och dess Kundtjänst lär definitivt ej ingå i den gruppen...
 

palmen

Moderator
Ringde SAS idag och ställde en hypotetisk fråga. Om man budar 40k från Go till BC (CPH-EWR) har man då mindre chans än om man ger samma bud på en Plus till BC. Svaret var att det var lika chans att bli uppgraderad. Han sa att den som lade budet först går före oavsett om man har GO eller plus. Kan det verkligen stämma?
Det stämmer att den som lägger budet först har förtur på uppgradering om man har exakt samma bud.
Nu kan man som i ditt exempel inte ha exakt samma bud från både go och plus till Business då det skiljer sig vad som är minimum. Jag skulle gissa att om man lägger 40k från go och 40k från plus så skulle plus gå igenom då det budet är mycket högre än minimumbudet jämfört med från GO.
 

Horaze

Ny medlem
Hej,
Jag läste i början av tråden att man kan lägga ett bid för en Go-> Business såväl som Go->Plus för samma flight (under förutsättning att man först lägger ett bud för Go->Business). Jag har dock ännu inte lyckats begripa hur jag går tillväga för att göra detta, då aktuell flight är gråmarkerad med texten "Offer received" när jag försöker lägga ett nytt bud. Någon som vet om det fotfarande går att göra detta och i så fall hur?
Tack!
 

Zniper

Medlem
Hej,
Jag läste i början av tråden att man kan lägga ett bid för en Go-> Business såväl som Go->Plus för samma flight (under förutsättning att man först lägger ett bud för Go->Business). Jag har dock ännu inte lyckats begripa hur jag går tillväga för att göra detta, då aktuell flight är gråmarkerad med texten "Offer received" när jag försöker lägga ett nytt bud. Någon som vet om det fotfarande går att göra detta och i så fall hur?
Tack!

Testa att köra med 2 fönster öppna. Se sid 163.
http://www.businessclass.se/forum/t...d-budgivning-på-uppgraderingar.31888/page-163
 
Toppen