Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

agehall

Medlem
Jag tror vad SAS försöker säga här, är att priserna börjar högt och allt eftersom deras prognoser över hur många platser som kommer finnas tillgängliga för Plusgrade blir allt säkrare och säkrare, så kan lägstapriset sjunka. Finns ingen garanti att så är fallet men det är troligt. Varför SAS talar om detta så tydligt kan jag dock inte begripa.
 

augu12345

Medlem
Sorry, det här kanske är en väldigt basal fråga - men jag uppgraderade nyss en hemresa inom Europa via plusgrade, och möttes av detta i bekräftelsemailet:

Please note that passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

Efter vad jag läst mig till i detta eminenta forum trodde jag en en stor del av meningen med att uppgradera var att göra det enklare att nå högre status genom att omvandla extrapoäng till baspoäng. Men om jag läser ovan rätt så får jag precis lika få EB-poäng nu, som jag hade fått om jag inte uppgraderat från Go till Plus?
 

agehall

Medlem
Sorry, det här kanske är en väldigt basal fråga - men jag uppgraderade nyss en hemresa inom Europa via plusgrade, och möttes av detta i bekräftelsemailet:

Please note that passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

Efter vad jag läst mig till i detta eminenta forum trodde jag en en stor del av meningen med att uppgradera var att göra det enklare att nå högre status genom att omvandla extrapoäng till baspoäng. Men om jag läser ovan rätt så får jag precis lika få EB-poäng nu, som jag hade fått om jag inte uppgraderat från Go till Plus?
Det syftar nog på om du uppgraderar en awardbiljett skulle jag tro.
 

joa

Medlem
Aldrig försökt mig på en upgrade. Så ursäkta en korkad fråga kanske.
Ändras lägsta möjliga bud ju närmare avfärd (förutsatt att platser finns kvar), eller är "rock bottom" fast?
I detta fall 16.000p för upgrade till plus mellan HKG och CPH den 18 Nov.
 
Aldrig försökt mig på en upgrade. Så ursäkta en korkad fråga kanske.
Ändras lägsta möjliga bud ju närmare avfärd (förutsatt att platser finns kvar), eller är "rock bottom" fast?
I detta fall 16.000p för upgrade till plus mellan HKG och CPH den 18 Nov.
Lägsta möjliga ändras kontinuerligt men är ju ganska ointressant eftersom det ganska säkert släpps X platser till plusgrade och de går till de X högsta buden. Det är, som jag förstår det, bara om alla budgivare får upgrade som ett bud på lägsta nivå går igenom.
 
  • Gilla
Reactions: joa

Once56

Medlem
Lägsta möjliga ändras kontinuerligt men är ju ganska ointressant eftersom det ganska säkert släpps X platser till plusgrade och de går till de X högsta buden. Det är, som jag förstår det, bara om alla budgivare får upgrade som ett bud på lägsta nivå går igenom.
Har aldrig budat mer än minimi (ca 30+ ggr) och bara blivit nekad två ggr. Båda dessa gånger har planet varit knökfullt.
 
Toppen