Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Fick detta mail i går. Så silver får 10%

VILL DU RESA LITE EXTRA BEKVÄMT?
Hej Karlssonskan.

Gör din resa till Stockholm lite extra bekväm. Lägg ett bud på en uppgradering till SAS Plus – och betala inte mer än vad du tycker att det är värt. Eftersom du är Silver medlem ökar vi värdet på ditt bud med 10%. Om ditt bud inte accepteras, så betalar du inget extra och reser med din ursprungliga biljett.

Hälsningar från SAS
WE ARE TRAVELERS
 
Det här är den information som gått ut
  • Buden räknas olika beroende på vilken status man har
    • EBP: Bud räkans 40% högre
    • EBD: Bud räknas 30% högre
    • EBG: Bud räknas 20% högre (ej bekräftat)
    • EBS: Ingen info
Fick detta mail i går. Så silver får 10%

VILL DU RESA LITE EXTRA BEKVÄMT?
Hej Karlssonskan.

Gör din resa till Stockholm lite extra bekväm. Lägg ett bud på en uppgradering till SAS Plus – och betala inte mer än vad du tycker att det är värt. Eftersom du är Silver medlem ökar vi värdet på ditt bud med 10%. Om ditt bud inte accepteras, så betalar du inget extra och reser med din ursprungliga biljett.

Hälsningar från SAS
WE ARE TRAVELERS

@palmen Då kanske det går att uppdatera OP? :)
EDIT: Jag tror väl att det är bekräftat att EBG ger 20% med, för den delen.
 

bhen

Medlem
Hej vi, familj på 4 skal åka SK926 10e Augusti, tänker evt lägga in minimum-bud på 1300Nok før Go till Plus, vi har rad 30 just nu så tveksam om det är värt det om vi blir splittade i Plus.
Kan nån se om det är mkt ledigt i plus just nu?

Edit: Gjorde dummy-bokning och ser bara ut som att det är 3 lediga säten, fast det går att boka 9platser (bara välja säten till 3) utan att jag vet om det är nån indikation.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Kan nån se om det är mkt ledigt i plus just nu?
Nej. Man kan se hur många platser SAS kan tänka sig sälja just nu, men det är inte samma sak som antalet lediga platser.

Edit: Gjorde dummy-bokning och ser bara ut som att det är 3 lediga säten, fast det går att boka 9platser (bara välja säten till 3) utan att jag vet om det är nån indikation.
Det är nog en så bra indikation som du kan få.
 

Hubert

Medlem
Jag åker till NY med min svåger snart men vi har olika bokningar i plus. Någon som vet ifall man på något sätt kan koppla ihop två bud så att man kan villkora att budet slår igenom endast om båda våra bud går igenom?

Jag antar att svaret är nej och att vi är hänvisade till att kolla tillgång med personalen på plats, men det finns ju klurigt folk här på forumet så man kan ju alltid fråga. :)
 
Du kan be kundtjänst att göra en notis i era bokningar om att ni reser tillsammans. Det brukar hjälpa för att bli seatade tillsammans, men att plusgrade systemet skulle ta hänsyn till detta ger jag tyvärr inte mycket för. Men kan ju vara värt att prova och sedan rapportera tillbaka :)
 

allanos

Ny medlem
Vågar man tro på SASs "antal platser kvar" på varje kategori a stol?

Vill buda på en uppgradering till business men står att det enbart är 4 stolar kvar och då känns det mörkt när resan är först i oktober...

känns mörkt ut att chansa på att få den uppgraderingen? eller vad säger ni mer rutinerade :)
 

gjohansson

Medlem
Vågar man tro på SASs "antal platser kvar" på varje kategori a stol?

Vill buda på en uppgradering till business men står att det enbart är 4 stolar kvar och då känns det mörkt när resan är först i oktober...

känns mörkt ut att chansa på att få den uppgraderingen? eller vad säger ni mer rutinerade :)
Varför inte lägga ett bud iallafall. Du kan ju bara få ett nej. Men med bara 4 kvar är väl chansen inte massiv om man säger så
 

Berglund

Medlem
Vågar man tro på SASs "antal platser kvar" på varje kategori a stol?

Vill buda på en uppgradering till business men står att det enbart är 4 stolar kvar och då känns det mörkt när resan är först i oktober...

känns mörkt ut att chansa på att få den uppgraderingen? eller vad säger ni mer rutinerade :)
Du måste läsa på hur flygbiljetter fungerar och hur dessa säljs.

Att det står 4 platser kvar, behöver inte alls betyda att det bara finns totalt 4 sittplatser kvar i businesskabinen på det planet. Det innebär att SAS har 4 biljetter kvar, av den biljettypen, med den bokningsklassen och till det priset. Det är också en del av ett försäljningsknep, om något verkar gå åt och bara finns i begränsad upplaga - då ökar benägenheten att köpa direkt och inte vänta.

Oktober är långt bort mycket kommer kunna hända på vägen dit. Folk bokar om, bokar av och bokar på. Att det står 4 platser kvar just nu, är endast en ögonblicksbild. Imorgon eller om en timme kan det lika gärna vara två eller sju platser. Samma sak här, det är inte det totala antalet platser som visas upp utan endast hur många platser av en viss typ, till ett visst pris och med vissa villkor som SAS vill sälja just nu. De kan fylla på eller dra bort sådana platser närhelst de vill.

Bud på uppgradering kollas mot bokningsläget 48-36 timmare före ordinarie avgångstid. Det är endast vad du budat vid det tillfället som räknas. Därför kan man inte säga att det ser mörkt ut nu. Det saknar bäring och har ingen som helst relevans.
 
Toppen