Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Plus skylten flyttas beroende på efterfrågan på inrikes och inom Europa. Vid fullbokad flight flyttas skylten beroende på t.ex hur många som budat på upgrade. Om säteskonfigurationen är 3+3 gäller det att tre personer ska uppgraderas då man inte sätter Plus på t.ex 10A och Go på 10B+C.

Sen kan det alltid bli sent flygplansbyte och då försvinner ovan nämnda bekymmer.

Hoppas det var svaret på din fråga.
Stort tack för utförligt svar!
 

Joggi

Medlem
Har en SAS-flight mellan Oslo och Miami i nästa vecka med infant i knät. Det är konstaterat att man inte kan buda för en uppgradering när man har en infant i bokningen men vad gäller vid uppgrade för poäng vid gate? Är det någon som har lyckats med en sådan uppgradering med infant i bokningen eller vet om det är tillåtet/inte tillåtet?
Återrapporterar på min egen fråga om det kan hjälpa någon i framtiden. På utresan fanns det inga uppgraderingar till Plus/Business. På hemresan så fanns det platser i både Plus och Business och check-in personalen höll på länge och försökte få igenom en uppgradering till Business för poäng. Till slut kom de fram till att det inte gick med infant, oklart varför. Frågade igen i gate och fick svaret att det är policy att inte tillåta uppgradering med poäng när infant finns i bokning. När jag pratade med kundtjänst efter hemkomst (de lyckades ändå dra poängen för uppgraderingen) sade de att policyn finns för att de inte kan garantera plats med dubbla syrgasmasker vid uppgradering på flygplatsen, därav policyn att inte tillåta uppgradering för poäng med infant...
 

Brandten

Medlem
Hola Gurus

Är det bekräftat (dvs har någon testat) att buda på både Business och Plus samtidigt?

Och hur gör man exakt (olika browsers eller direkt efter i samma session?)
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Hola Gurus

Är det bekräftat (dvs har någon testat) att buda på både Business och Plus samtidigt?

Och hur gör man exakt (olika browsers eller direkt efter i samma session?)
bra fråga, tidigare kunde man ju lägga bud på båda i samma flik, nu har det ändrats så vet inte...

dock något som är intressant är hur det kan skilja sig i pris.
upload_2018-4-12_10-31-13.png


spannet hem är gigantiskt Beijing-CPH med det ut ARN-HKG är mindre spann men otroligt dyr start.
ARN-HKG är dessutom bokad i plus redan så priset är för upgrade plus-> business medan hemresan (spökresa som inte kommet nyttjas) startar bidding på 4200:- GO->Biz
 

Petter

Medlem
Jag försöker lägga bud på en resa om några dagar, dockfår jag felmeddelande som säger:
Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking.

Går det inte att lägga bud på alla resor?
 

Dr. Miles

Expert
Jag försöker lägga bud på en resa om några dagar, dockfår jag felmeddelande som säger:
Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking.

Går det inte att lägga bud på alla resor?
Om jag kommer ihåg rätt, man får kunna lägga bud fram till 48 timmar före avgång.
 

Canadien

Medlem
Jag försöker lägga bud på en resa om några dagar, dockfår jag felmeddelande som säger:
Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking.

Går det inte att lägga bud på alla resor?

Går endast att bjuda på rena SAS-flyg som inte är code share. Vart har du tänkt resa och med vilket bolag?
 
Toppen