Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

seatmappen kan man ju inte gå på dirket då det kan finnas sålda biljetter utan att folk seatat sig.
Availability visar ju iaf på 9+ TILL FÖRSÄLJNING huruvida de kommer vara tillgängliga för upgrade kan man ju inte veta nu, det är klart att de helst säljer fler som revenue.

Men, ja svaret på frågan är att det finna många (9+) lediga platser just nu.

Tack för hjälpen.
Känns ju hoppfullt, orkar du göra samma sak på hemresan?
 
Jag har inte lusläst terms and conditions men har inget hittat och jag har lite bråttom så jag frågar.

När jag vill uppgradera min avgångsflight nu går det även att välja buda på hemresan som är nio dagar från och med avresa. Om jag vill buda på avgång nu men inte hemresa, kan jag då buda på hemresan senare?
 
Jag har inte lusläst terms and conditions men har inget hittat och jag har lite bråttom så jag frågar.

När jag vill uppgradera min avgångsflight nu går det även att välja buda på hemresan som är nio dagar från och med avresa. Om jag vill buda på avgång nu men inte hemresa, kan jag då buda på hemresan senare?

Du kan ändra dina bud i efterhand så du kan mycket väl bara buda på den ena nu och sen gå in och ta den andra.
 
Du kan ändra dina bud i efterhand så du kan mycket väl bara buda på den ena nu och sen gå in och ta den andra.

Tack. Finns det någon tråd som bara listar folks accepterade och inte accepterade bud? Eller en guide till hur man ska buda.. Det är första gången jag gör detta. Man blir ju stressad av den jäkla Offer Strenght-mätaren när den klagar på budets storlek
 

Stavve

Medlem
Nån som vet om en resa i SAS GO LIGHT påverkar möjligheten till att uppgradera mot PLUS? Light och Go är väl ändå samma klass (L)?
 

agehall

Medlem
Men, ja svaret på frågan är att det finna många (9+) lediga platser just nu.
Det där uttalandet är inte nödvändigvis sant och visar problemet med att titta på de där siffrorna.

Det finns ett antal säten som inte är obokade i kabinen och som skulle kunna väljas om man har en biljett. Det finns även 9+ biljetter till salu i business. Däremot är är inte det samma sak som att det finns 9+ platser lediga. Antalet lediga platser behöver inte vara detsamma som antalet platser till salu.
 
Tack. Finns det någon tråd som bara listar folks accepterade och inte accepterade bud? Eller en guide till hur man ska buda.. Det är första gången jag gör detta. Man blir ju stressad av den jäkla Offer Strenght-mätaren när den klagar på budets storlek
Låt dig inte stressas för mycket av mätaren, även låga bud brukar gå igenom. Om de nu vill släppa på uppgraderingar. Vill de inte släppa på uppgraderingar så spelar det ändå ingen roll hur mycket du har bjudit.
Här finns en sammanställning också: FLIGHT UPGRADE GURU® - BusinessClass.se

Eller här: Small SAS Plusgrade
Båda har samma data (tror jag) som @SNIFF har sammanställt.
 
Toppen