Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

palmen

Moderator
Även om fönster är trevligt så skulle jag välja 1A i detta fall, för att inte hamna längst bak vid buffen och WC där det kan vara lite spring.
Som sagt mer utrymme för benen på rad 1, men rad 8 har lite extra utrymme också till stolen framför om jag kommer ihåg rätt.
Jag tycker personligen inte att 8A är störande när jag suttit där, många föredrar ju dock 8H då det är lite mindre spring där samt att man slipper drag från dörren bakom när den står öppen. Nackdelen med att sitta på rad 8 är ju dock att ens förstaval vad det gäller maten riskerar att ta slut.
 
Åker till Boston 25 augusti och vill lägga bud till plus, finns dock ej att välja. Beror det på att det var 737 innan med bara go och business? Eller beror det på att plus är slutsålt tro? Har skrivit till SAS och väntar på svar men det går segt...
 
Åker till Boston 25 augusti och vill lägga bud till plus, finns dock ej att välja. Beror det på att det var 737 innan med bara go och business? Eller beror det på att plus är slutsålt tro? Har skrivit till SAS och väntar på svar men det går segt...

Den linjen är väl fortfarande operated by PrivatAir? Minns inte exakta datumet och kan inte googla just nu, men tror SAS ska ta över i Oktober.
 
Den linjen är väl fortfarande operated by PrivatAir? Minns inte exakta datumet och kan inte googla just nu, men tror SAS ska ta över i Oktober.
Är det apropå detta någon som fått igenom Plusgrade-bud i någon riktning på denna linje? Jag har uppgraderat vid gate både till och från Boston efter att ha blivit nekad Plusgrade, har inte sett rapporterat här om någon som fått igenom budet.
 

palmen

Moderator
Är det apropå detta någon som fått igenom Plusgrade-bud i någon riktning på denna linje? Jag har uppgraderat vid gate både till och från Boston efter att ha blivit nekad Plusgrade, har inte sett rapporterat här om någon som fått igenom budet.
Min vän blev nekad i båda riktningar på sin plusgrade (jag la aldrig något bud).
På utresan fick jag en Courtesy och det fanns många lediga platser. På hemvägen fick vi båda en opup till business i gaten och planet var helt fullbokat.
 
Någon som vet när poängen dras om man gör en Plusgrade med poäng? Har 10 000 poäng som förfaller den 31 Augusti och jag åker hem EWR -> ARN den 3 September. Om jag lägger in en Plusgrade till business innan 31 Augusti och den går igenom, tror ni då den kommer plocka från dessa 10 000 eller kommer de hinna förfalla?
 

Canadien

Medlem
Någon som vet när poängen dras om man gör en Plusgrade med poäng? Har 10 000 poäng som förfaller den 31 Augusti och jag åker hem EWR -> ARN den 3 September. Om jag lägger in en Plusgrade till business innan 31 Augusti och den går igenom, tror ni då den kommer plocka från dessa 10 000 eller kommer de hinna förfalla?
Poängen dras när uppgraderingen går igenom (ca 48-24h innan avgång). Finns inga poäng på kontot då så går den inte igenom.
 
Toppen