Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Fick du CU på båda flygen som EBG? I så fall känns det troligt att kundtjänst hade någonting med det att göra. Oerhört snyggt gjort av dom i så fall tycker jag, med tanke på situationen!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
De kände kanske sympati för min situation, samtidigt som de såg min spend år efter år? Jag har inte fått in poängen på kontot så vet inte intjäningen än, men är oavsett utfall väldigt nöjd med tanke på min ombokning :)
 

M.K

Medlem
Ser nu på kontot att jag fick poäng för ekonomi och inte för uppgraderingen jag betalt för. Nöjd ändå som sagt då det lät som jag skulle mista allt innan flygningarna då jag ju bokat om till dagen efter.
 

M.K

Medlem
Betalade för plusgrade någon vecka innan tjänsteresan. Jag fick uppgradering både på ut- och hemresan. Jag kände mig dock tvungen att jobba lite längre så bad min resebyrå ändra hemresan till avgången ett dygn senare. Jag hade då redan fått bekräftad uppgradering 36t innan mina flygningars start. Är EBG och fick nekande besked av kundtjänst då uppgraderingen tyvärr går till spillo enligt dem vid ombokning, men fick trots allt plus på hemresan. Dock utan den högre intjäningen.

Håller med om att det är luddigt och kommer inte betala för uppgradering på returen i fortsättningen då jag valt ekonomi. Detta i de fall jag är lite osäker på returen.
 

ekf

Medlem
ARN-TLL 22 juni
EBS
Bokat: Go, awardbiljett på rea
Lämnat bud på plus 5000p (min)
71 timmar för avgång
Gick igenom 47,5 timmar innan avgång

Såg en uppgraderingslänk i SAS-appen igår, tänkte mest testa för skojs skull om det skulle gå att uppgradera en bonusresa, det gick! Frågan är väl kanske om det var värt 5k poäng för att veta det....
 
ARN-TLL 22 juni
EBS
Bokat: Go, awardbiljett på rea
Lämnat bud på plus 5000p (min)
71 timmar för avgång
Gick igenom 47,5 timmar innan avgång

Såg en uppgraderingslänk i SAS-appen igår, tänkte mest testa för skojs skull om det skulle gå att uppgradera en bonusresa, det gick! Frågan är väl kanske om det var värt 5k poäng för att veta det....
Vilken bokningsklass blev det?
 

ssh9721

Medlem
Såg detta först nu, har en bokad bonusresa i augusti Arlanda - Miami ToR, via Oslo ut och Köpenhamn hem. Uppgradering möjlig på flighten från Oslo till Miami och från Miami till Köpenhamn, dock ej till och från Arlanda.

Intressant att lägsta bud för uppgradering till Plus är 15 000 poäng per person, så även med lägsta bud blir det totalt 45 000 poäng, dvs 5 000 poäng mer än om jag bara bokat plus direkt.
 
Toppen