Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Raleli

Medlem
Forsokte att lagga bud om uppgradering men fick "Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking." Resa mellan SFO och CPH - inte bokad me poang eller liknande? Nagon som vet varfor?
 

imartin

Medlem
Testade för första gången att uppgradera med Plusgrade. La 15.000 EB poäng för Go till Plus från ARN till HKG - gick genom (fanns många tomma stolar) och jag kunde ändå kreditera till UA MileagePlus (där jag har guld kort som jag vill säkra för 2018). Med den nya biljetten tjänar jag inte 50 % utan 100 % award miles och 150 % istället för 100 % distance miles hos UA. Så för 15.000 EB poäng fick jag alltså inte bara en mycket bättre flygupplevelse (det var min första flygning i Plus och jag blev verkligen imponerad - trevliga, bekväma stolar och underbart med ett tjockt täcke istället för en flimsig filt) utan också lite extra UA miles.

Har direkt lagt bud för Plus uppgradering för returnresan.
 

Jönsson

Medlem
Hur värderar ni poängbud vid uppgradering? Är värdet jämförbart med köp av bonusresor. Om ni förstår frågan.
 

HansO

Medlem
Budade på en uppgradering från plus till Business från ARN till HKG
budet var 5 000:- och det gick i genom.
 

Canadien

Medlem
Hur värderar ni poängbud vid uppgradering? Är värdet jämförbart med köp av bonusresor. Om ni förstår frågan.
Det är ju mycket dyrare att uppgradera med poäng än att köpa högre klass redan från början (i poäng). Problemet är dock tillgängligheten, vilket gör att det kanske inte finns annat än Ekonomi/Plus att boka.

Personligen använder jag hellre cash för att uppgradera på SAS, poängen sparar jag till 2-4-1-resor med Star Alliance. Någon enstaka SAS-gate-uppgradering eller Star Alliance-uppgradering för poäng blir det per år, ifall det är en lång flight och jag behöver vara fräschare när jag kommer fram. Det hänger lite på hur lätt det är för dig att dra in poängen också. Får du in 20-30k poäng per månad normalt så kan det ju vara OK att lägga två 'månadslöner' på en M-C med SAS enkel väg ibland. Tjänar du bara 5k per månad så är det ju en större uppoffring.
 

DOEL

Medlem
La ett bud på resa från cph till Berlin för att utnyttja 5000 poäng som höll på att gå ut, fick igenom uppgradering till plus, konstiga är dock att på biljetten står det bokningsklass c vilket enligt SAS hemsida ska ge 2500 p då jag har guldkort, nu när jag fick in poängen fick jag dock bara 1875 poäng. Nån annan som varit med om detta?
 

mha321

Medlem
La ett bud på resa från cph till Berlin för att utnyttja 5000 poäng som höll på att gå ut, fick igenom uppgradering till plus, konstiga är dock att på biljetten står det bokningsklass c vilket enligt SAS hemsida ska ge 2500 p då jag har guldkort, nu när jag fick in poängen fick jag dock bara 1875 poäng. Nån annan som varit med om detta?

Står det det på biljetten eller boarding kortet?

Det ska definitivt inte bli c. Men på boarding kortet står det normalt C eftersom det är kabin klassen.

Däremot om du fått en ny e ticket och det står klass c på den, tja, då har du vunnit på lotteriet :) men det låter inte som det är så.
 

DOEL

Medlem
Står det det på biljetten eller boarding kortet?

Det ska definitivt inte bli c. Men på boarding kortet står det normalt C eftersom det är kabin klassen.

Däremot om du fått en ny e ticket och det står klass c på den, tja, då har du vunnit på lotteriet :) men det låter inte som det är så.

Så kan det nog vara! Tack!
 
Toppen