Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Fredrik K

Medlem
ARN-HKG 13 Maj
EBG
Bokat: plus
Lämnat bud på business: 26000EB (typ min)
48 timmar för avgång
Gick igenom.
Finns fortfarande massa platser kvar så det blir nog luftig kupé därframme.
 

wollmar

Medlem
Har lagt två bud vid två olika flighter via plusgrade, undrar om poängen dras direkt eller är det någon fördröjning från den stund uppgradering skett? Det är nämligen så att båda mina bud gick igenom men ett av dem så har inte poängen dragits, gått en vecka nu. Skall man hoppas på IT-strul :)?
 
Har lagt två bud vid två olika flighter via plusgrade, undrar om poängen dras direkt eller är det någon fördröjning från den stund uppgradering skett? Det är nämligen så att båda mina bud gick igenom men ett av dem så har inte poängen dragits, gått en vecka nu. Skall man hoppas på IT-strul :)?
Kan det vara så att den totala poängsuman ändrats men att det inte syns på kontoutdraget ännu? Se t ex här: http://www.businessclass.se/forum/threads/släpar-kontoutdraget-på-eurobonus.89849/
 

wollmar

Medlem
Tror inte det är så i det här fallet, den totala poängsumman har ändrats precis som vanligt vid alla andra resor och uttag av poäng, det som var mysko var att jag fick ett mail där det stod att uppgradering ej gick igenom men när jag kollade resan så var jag upppgraderad plus att jag har fått poäng enligt ny bokningsklass. Får väl bara tacka och hoppas det var ett strul som gynnade mig:)
 

airac

Medlem
Har lagt två bud vid två olika flighter via plusgrade, undrar om poängen dras direkt eller är det någon fördröjning från den stund uppgradering skett? Det är nämligen så att båda mina bud gick igenom men ett av dem så har inte poängen dragits, gått en vecka nu. Skall man hoppas på IT-strul :)?
Hittar inget bra referens snabbt nu, men SAS skulle väl uppgradera EuroBonus relaterad IT denna helg. Fick ett mejl tidigare i veckan att man inte kan boka poäng resor bl.a. från idag tills på måndag eller tisdag.

Edit, står till och med på hemsidan: information - SAS
Dock ska det bara börja ikväll...
 
Lagt ett standardbud på 50 000 poäng för uppgradering Go till Business på CPH-NRT i september. Någon som vet eller har en känsla för hur vanligt det är att plusgrade till Tokyo går igenom? Är EBG.

P.S.
Förstår att det förstås beror på hur många betalande resenärer som finns på den flighten, men med så lång tid kvar till avresa är det lång tid att gå och vänta på besked :) Därför nyfiken på om någon har ett hum om detta.
 
Toppen