Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vic

Medlem
När, var och hur får man fram möjligheten att köpa uppgradering för fast pris (poäng)
Har lagt bud med poäng för både business och plus för CPH-ERW den 29/4.
Fast pris gäller mig veterligen bara till HKG(?) när det gäller plusgrade. Annars kan man ofta, beroende på tillgänglighet, uppgradera vid check in eller gate till ett fast pris. Det ger dock bara intjäning som ursprunglig bokningsklass till skillnad från plusgrade där man får för den uppgraderade bokningsklassen :)
 

Abbs

Medlem
Fast pris gäller mig veterligen bara till HKG(?) när det gäller plusgrade. Annars kan man ofta, beroende på tillgänglighet, uppgradera vid check in eller gate till ett fast pris. Det ger dock bara intjäning som ursprunglig bokningsklass till skillnad från plusgrade där man får för den uppgraderade bokningsklassen :)
Det gäller endast till Tokyo.
 
Fast pris gäller mig veterligen bara till HKG(?) när det gäller plusgrade. Annars kan man ofta, beroende på tillgänglighet, uppgradera vid check in eller gate till ett fast pris. Det ger dock bara intjäning som ursprunglig bokningsklass till skillnad från plusgrade där man får för den uppgraderade bokningsklassen :)
Inte Hong Kong, Tokyo är det väl?
 
  • Gilla
Reactions: Vic

mry

Medlem
Nej det går inte lägga plusgrade på en bonusresa, men det går att uppgradera på flygplatsen som vilken biljett som helst.

Diamond supporten hävdar att det som står i reglerna gäller, alltså att man inte kan uppgradera Eurobonus biljetter köpta för poäng. Dock så har det gått bra att göra detta på flygplatsen för flera personer.
 
OT, men på Lufthansa kan man Plusgrade:a bonusbiljetter. Dessvärre så ger de sedan några veckor tillbaka inte poäng för den uppgraderade klassen som de gjorde förut.
 

Canadien

Medlem
När, var och hur får man fram möjligheten att köpa uppgradering för fast pris (poäng)
Har lagt bud med poäng för både business och plus för CPH-ERW den 29/4.

Den har dykt upp på flighter där det funnits god tillgänglighet i den klass man vill uppgradera till. Jag hade den möjligheten på en LAX-flight tidigare i år. Det var dock rätt dyrt. 7,000 SEK för Plus->Business vill jag minnas.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag försökte precis att buda på en resa mellan GOT-HKG, men jag kunde inte välja att buda med poäng på longhaulsegmenten:

upload_2017-4-20_23-1-27.png


Är det någon fattar varför, jag vill heller inte buda på det sista segmentet men om jag drar den slidern i botten så kan jag inte fortsätta, måste man verkligen buda på alla segment i bokningen ?

/Andreas
 
Toppen