Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Nilann

Medlem
Nekad två gånger på samma resa, GOT-CPH och CPH-GOT. Så länge man flyger med ATR som, enligt min erfarenhet , ofta är fullbokade eller näst
intill, så är det inte konstigt att Plusgrade inte går igenom.
 
Morgonstund har guld i mund. - "Morgontimmarna är guld värda. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat."
Small SAS Plusgrade - uppdaterat med 200 flighter!

Har även vänt ordningen i hur de sorteras så man ser senaste inrapporterade flighten först.
Funderar på om det skulle vara värt att kunna sortera i poängordning.

Analys, det är billigt att åka plus på sommaren om man vill. Vidare är fördelningen mellan accepterade och nekade ungefär som tidigare.

Visa bifogad bild 66552



Ja, 2016 skedde en del, men inte sedan dess. Bra att veta.



Visa bifogad bild 66551



Jobs done.

Hur tillförlitliga är siffrorna? Jag tycker att success rate är hög. Men det kanske är rimligt? Jag har en känsla av att man är mer benägen att rapportera om man blivit uppgraderad än om man inte har blivit det. Men jag kan ju ha fel. :)

Finns det något bra sätt att göra en rimlighetsbedömning på?
 
Morgonstund har guld i mund. - "Morgontimmarna är guld värda. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat."
Small SAS Plusgrade - uppdaterat med 200 flighter!

Har även vänt ordningen i hur de sorteras så man ser senaste inrapporterade flighten först.
Funderar på om det skulle vara värt att kunna sortera i poängordning.

Analys, det är billigt att åka plus på sommaren om man vill. Vidare är fördelningen mellan accepterade och nekade ungefär som tidigare.

Visa bifogad bild 66552



Ja, 2016 skedde en del, men inte sedan dess. Bra att veta.



Visa bifogad bild 66551



Jobs done.
Snyggt!
 

SNIFF

Medlem
Hur tillförlitliga är siffrorna? Jag tycker att success rate är hög. Men det kanske är rimligt? Jag har en känsla av att man är mer benägen att rapportera om man blivit uppgraderad än om man inte har blivit det. Men jag kan ju ha fel. :)

Finns det något bra sätt att göra en rimlighetsbedömning på?

Man får nog ta det med en nypa salt, dock är förhållandet accept/denied någorlunda konstant över tiden.

Men alla siffror är ju korrekta under förutsättningen att ingen trollar forumet.
 
Last edited:
Man får nog ta det med en nypa salt, dock är förhållandet accept/denied någorlunda konstant över tiden.

Men alla siffror är ju korrekta under förutsättningen att ingen trollar forumet.
Min känsla är att det här forumet är ganska trollbefriat jämfört med mycket annat, fast man upphörd aldrig att bli förvånad
 

WF789

Medlem
Sträcka: CPH-IAD
Datum: 2017-08-24
Från kabinklass: plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 23875 poeng
Bid strength: poor
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 uker, endret budet 4 dager før
Gick uppgradering igenom: Ja, svar 47,5 timer før
 
  • Gilla
Reactions: WAR

Guiden

Medlem
Sträcka: LHR-ARN
Datum: 2017-08-24
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 600 SEK
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus:EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 7 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 47,5 timmar före
 

MrDollar

Medlem
Sträcka: LHR-ARN
Datum: 2017-08-24
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 600 SEK
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus:EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 7 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 47,5 timmar före
Hur gick det med din flight till ORD, blev det LH First?
 

Guiden

Medlem
@MrDollar Vet inte än, den är först den 4 oktober (+/- någon dag) så hoppas det ska komma upp tillgänglighet. Har lagt in en bevakning på Expertflyer så sitter och håller tummarna nu :)
 
Toppen