Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Tjaeng

Medlem
Fast rent matematiskt är det inte det, SAS har fått in mesta möjliga mängd pengar för sin businesstol genom att ta det högsta bud. Vilken klass du kommer ifrån spelar ju ingen roll, det är ingen ökad kostnad att uppgradera ifrån go jämfört med plus till business.

Sen huruvida det är marknadsmässigt smart att göra så, det är en annan diskussion, men rent matematiskt borde man alltid ta det högsta budet och sätta personen som betalat mest pengar för det i stolen.

Fair point. Det förutsätter iofs att de inte kan uppgradera en go->plus samtidigt som de gör en plus->Business för sammanlagt mer $ än en go->Business.
 

NotRyan

Medlem
Fair point. Det förutsätter iofs att de inte kan uppgradera en go->plus samtidigt som de gör en plus->Business för sammanlagt mer $ än en go->Business.
Enligt min erfarenhet (dels genom eget åkande samt min vänners resor) är tyvärr sällan Plus med 56 platser helt full på linjen.
 

Ricci

Medlem
Enligt min erfarenhet (dels genom eget åkande samt min vänners resor) är tyvärr sällan Plus med 56 platser helt full på linjen.
Hur stor är "vinsten" serverings/komfortmässigt mellan Go/Plus på HKG sträckan i synnerhet hem dvs HKG-ARN (dagflight)?
 

Wendestam

Medlem
Oj. Skumt att jag fick igenom Go->Business med 540EUR (EBB) medan 435EUR för Plus->Business (EBD) blir nekat på samma flight. Checkade in nyss, kabinen har ett halvdussin lediga platser.
Hmm... Shit happens... ;)
Gjorde en "fiktiv bokning" tidigare idag och då fanns det inte ett säte ledigt i C trots att det gick att köpa (3st kvar) på sas.se. Så det verkar fullt. Nåja, sitter inte i sjön, har vår Plus i alla fall :)
 

pswe

Medlem
Vilken bokningsklass får man på uppgraderingarna till Plus inom Europa.
På Optiotown-tiden bokades det ju om till Z vilket gav fin poängutdelning, är det endast Plus-klass nu?
 

Layzedad

Medlem
Även returen gick igenom
Sträcka: IAD - CPH Washington - Köpenhamn SK926
Datum: 8maj
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 2000 SEK
Eurobonusstatus: EBD
Bid strength: Poor
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 maj
Gick uppgradering igenom: Ja
 

Wendestam

Medlem
Återresan gick dock igenom :)

Sträcka: HKG-ARN
Antal: 2 pers
Datum: 2016-05-09
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4200kr/pers
Eurobonusstatus: EBD
Bid strength: Good
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2016-05-05
Gick uppgradering igenom: Ja
 

Lukas S

Medlem
Sträcka: NRT-CPH SK984
Datum: 8maj
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 39 000 EB-poäng (per passagerare) x2
Eurobonusstatus: EBD
Bid strength: -
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: när Plusgrade släpptes
Gick uppgradering igenom: Nej

Tycker mig kunna se ett rätt oroväckande (om än väntat) mönster att uppgraderingarna blivit dyrare redan nu. Förut var det ju alltid 25 000 poäng eller ca 2000-2500 kr för Plus=>Business per person...

Ska bli spännande att se hur detta utvecklas framöver. Har några kommande flighter till USA där jag ska testa både poäng och pengar.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Sträcka: NRT-CPH SK984
Datum: 8maj
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 39 000 EB-poäng (per passagerare) x2
Eurobonusstatus: EBD
Bid strength: -
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: när Plusgrade släpptes
Gick uppgradering igenom: Nej

Tycker mig kunna se ett rätt oroväckande (om än väntat) mönster att uppgraderingarna blivit dyrare redan nu. Förut var det ju alltid 25 000 poäng eller ca 2000-2500 kr för Plus=>Business per person...

Ska bli spännande att se hur detta utvecklas framöver. Har några kommande flighter till USA där jag ska testa både poäng och pengar.

Jag tror tyvärr att de på Narita inte riktigt förstått sig på det här med Plusgrade, för de nekade go - plus för ca 200 euro, visst det är inte mycket pengar men det var 3-4 pers i gamla plus kabinen under flygningen.
Väl vid incheck försökte de få mig att uppgradera till plus eller C med poäng men jag tackade nej.

Detta blir lite av en ryskroulette fast utan vapnet :)
 
Toppen