Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Martin S

Ny medlem
Hur vet du det?
Matematik. I RKP så finns det 20st extra business-stolar jämfört med de riktiga planen. När de planerat in RKP på rutten så fanns det endast 4 lediga stolar. Således hade de sålt minst 16 business-säten extra redan långt i förväg. Något som iallafall får min hjärna att tro på att man planerat RKP då man såg att det såldes business-stolar...
 

Carlos

Medlem
Att RKP jobbar från Stockholm just nu hänger nog mer ihop med att en 330 står trasig i HongKong än beläggningen på en specifik flygning.
hur ser man detta? Alltså vilket plan som används på en särskild flygning?

Hittills har jag haft rätt goda upplevelser av att hamna på Ex-Lan kärran då jag bokat plus och hamnat på 1A. Dock skulle jag nog inte känna samma om jag bokat business.

PS: Tappade ett glasögonfodral under sätet / stolen på 1(G?? gångaccessstolen på högra sidan...) för ett par år sedan, så om nån har lust att kolla där skulle jag bli glad.
 

palmen

Moderator
Matematik. I RKP så finns det 20st extra business-stolar jämfört med de riktiga planen. När de planerat in RKP på rutten så fanns det endast 4 lediga stolar. Således hade de sålt minst 16 business-säten extra redan långt i förväg. Något som iallafall får min hjärna att tro på att man planerat RKP då man såg att det såldes business-stolar...
Nu har du nog fått det lite fel angående antal business stolar på RKP. Det är inte 52 stolar business på det planet (är 32 på A330). Det brukar vara högre försäljning i plus än business, där det finns 56 platser, på RKP finns det bara 28 stycken.
 

agehall

Medlem
Matematik. I RKP så finns det 20st extra business-stolar jämfört med de riktiga planen. När de planerat in RKP på rutten så fanns det endast 4 lediga stolar. Således hade de sålt minst 16 business-säten extra redan långt i förväg. Något som iallafall får min hjärna att tro på att man planerat RKP då man såg att det såldes business-stolar...
Med andra ord vet du inte. Vad SAS säljer och hur många platser som faktiskt finns är inte samma sak. Jag kan också räkna, men jag försöker att vara noga med att inte dra felaktiga slutsatser av mins resultat.
 

Stenberg

Medlem
Sträcka: LAX-ARN
Datum: 2018-05-31
Från kabinklass: Economy
Till kabinklass: Business
Bud: 6450 SEK (Min.bud 6000)
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 1 vecka
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan

God platstillgång 1 vecka innan avresa. Några dagar senare kröp det neråt 5-6 tillgängliga platser så då höjde jag mitt ursprungliga bud med någon hundring extra.
 

Griffin

Medlem
Sträcka: EWR - ARN
Datum: 2018-06-07
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud: 15 100
Bid strength: A bit low

Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 30 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan
 

WAR

Medlem
Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2018-06-17
Från kabinklass: Y (plus)
Till kabinklass: C (business)
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 50625 points
Bid strength: Pretty good
Eurobonusstatus: Diamond
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 14 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej, 36h innan
 

Annabella

Medlem
Sträcka: ARN-ORD
Datum: 2018-06-19
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 12210 poäng
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2 månader
Gick uppgradering igenom: Ja, 48h innan
 
Toppen