Senaste nytt

Plusgrade på Award-billetter

h9kh9k

Medlem
Om det blir poäng in från dessa uppgraderade biljetter låter det riktigt bra. Boka plus med Fly Premium och buda 29000 (på bortre usa eller asien, 9000 poäng) så blir priset som utan rabatt men med den fördelen att statusen växer en bit, samt betydligt lättare att hitta plus är C platser.

Sen eftersom en award är avbokningsbar 24h innan avresa kan man ju alltid avboka allt om utresan inte går igenom.
 
Fungerar inte för mig . Har en poängresa ARN-ORD ... JAC-ORD-ARN som inte går att uppgradera. Kanske för att benet JAC-ORD är med UA?
 
Plusgrade generellt, eller Plusgrade på award-biljetter som diskuteras i denna tråd?
Plusgrade på award-biljetter. Från generella tråden om Plusgrade: http://www.businessclass.se/forum/t...örjar-med-budgivning-på-uppgraderingar.31888/

ARN-TLL 22 juni
EBS
Bokat: Go, awardbiljett på rea
Lämnat bud på plus 5000p (min)
71 timmar för avgång
Gick igenom 47,5 timmar innan avgång

Såg en uppgraderingslänk i SAS-appen igår, tänkte mest testa för skojs skull om det skulle gå att uppgradera en bonusresa, det gick! Frågan är väl kanske om det var värt 5k poäng för att veta det....

Vilken bokningsklass blev det?

Det ser ut att ha blivit A (Plus Saver)
 

ekf

Medlem
Jag har fortfarande inte fått poäng dock, men de kommer väl snart kanske... Det stod C(a) på boardingkortet som förväntat i alla fall.
 
Toppen