Senaste nytt

Plus Saver inom Europa?

HCas

Medlem
Dumt av SAS. Enligt min mening var det ett smart drag att renodla sin produkt till Go och Plus när det gjordes för några år sen. Kanske lite töntiga namn, men ändå enkelt att fatta poäng och två tydliga alternativ vilket är betydligt mer tillgängligt än många andra bolag har - t.o.m. Norwegian har ju tre. Men nu börjar man med Light och Saver, säkerligen enbart för att kunna smyghöja priserna, och underminerar därmed sin egen goda idé. Det må så vara att SAS måste ha in mer pengar per biljett, men höj då priserna rakt och ärligt där det kan passa och behåll den stora fördel det trots allt är med två tydliga bokningsalternativ där man vet att en väska alltid ingår i Go och flexibilitet alltid i Plus.
 

Moco

Medlem
Dumt av SAS. Enligt min mening var det ett smart drag att renodla sin produkt till Go och Plus när det gjordes för några år sen. Kanske lite töntiga namn, men ändå enkelt att fatta poäng och två tydliga alternativ vilket är betydligt mer tillgängligt än många andra bolag har - t.o.m. Norwegian har ju tre. Men nu börjar man med Light och Saver, säkerligen enbart för att kunna smyghöja priserna, och underminerar därmed sin egen goda idé. Det må så vara att SAS måste ha in mer pengar per biljett, men höj då priserna rakt och ärligt där det kan passa och behåll den stora fördel det trots allt är med två tydliga bokningsalternativ där man vet att en väska alltid ingår i Go och flexibilitet alltid i Plus.

Visst är det så. Skillnaden mellan go och plus har blivit större den senaste tiden. Särskilt smart kan det väl inte heller anses vara, känns mer som Mats och Jörgens takter...
 

trekker

Medlem
Rösta med fötterna.

1466664335076-1224770495.jpg
 

Agö

Medlem
Så blir Plus Saver inom Europa permanent.

Helt konkret tilbyder SAS Plus Saver-billetter på ruter fra Skandinavien og Finland til Alicante, Amsterdam, Athen, Barcelona, Bergen, Bilbao, Bologna, Budapest, Bucharest, Cagliari, Dubrovnik, Dublin, Edinburgh, Faro, Gazipasa, Gdansk, Hamborg, Málaga Mykonos, Santorini, Sankt Petersborg, Las Palmas, Manchester, Milano, Malta, Montpellier, Napoli, Nice, Olbia, Paris, Palma de Mallorca, Palermo, Prag, Pristina, Pisa, Pula, Reykjavik, Riga, Rom, Thessaloniki, Split, Venedig, Vilnus samt Wroclaw.

SAS holder fast i Plus-billet med rabat - CHECK-IN.dk
 

Agö

Medlem
Bryssel, London, Zurich, Frankfurt, Munchen, Milano kan jag se saknas. Vilka mer destinationer verkar saknas?
En mängd, t.ex.

Aberdeen, Birmingham, Newcastle, Berlin, Bremen (stängs snart), Düsseldorf, Hannover, Stuttgart, Wien, Genève, Warszawa, Poznan, Palanga, Tallinn.

Ett gäng av dessa råkar man ju också vara ensamma på...
 

AABack2ARN

Medlem
Man undrar ju lite vilka kriterier som ligger till grund för urvalet. Några av de som inte ingår är ju väldigt tydliga affärsdestinationer eller hub2hub-sträckningar men långtifrån alla?
 

Agö

Medlem
Man undrar ju lite vilka kriterier som ligger till grund för urvalet. Några av de som inte ingår är ju väldigt tydliga affärsdestinationer eller hub2hub-sträckningar men långtifrån alla?
Berlin är den enda sträckan som förvånar mig. Vilka övriga tänker du på? Milano, som du nämner, finns ju för övrigt med på listan över SAS Plus Saver-destinationer. I övrigt är det väl en kombination av ren business eller monopollinjer. Saknas ju fullständigt kommersiell anledning att frångå monopolprissättning på en linje som Köpenhamn-Stuttgart eller Köpenhamn-Newcastle.
 
Toppen