Senaste nytt

PLUS efter två år... funkar det inte ganska bra?

mha321

Medlem
Jag som aldrig provat SAS utanfor Europa, hur haller sig PLUS pa en 3-klassers flygning?
Beror på om du vill ha Smoothie eller inte :p

Produkten tycker jag är ganska bra. Man kan diskutera om den är värd cash-priserna som ofta är väldigt höga, men produkten är en rätt bra premium economy. Särskilt i nya kabinen.

Servicen kan tyvärr vara ojämn, på samma sätt som i plus inom europa. Jag har själv bara haft bra upplevelser, men det är ju flera andra som rapporterat om motsatsen.

Jag har inte provat någon annan "modern" premium eco (typ lufthansa) på sistone, men det är definitivt en helt annan klass än "eco plus" eller "main cabin extra" som en del carriers har, som i princip bara är lite mer benutrymme.
 

Canadien

Medlem
Kan bara jämföra med Air Canada i 787 och då förlorar sas på säteskomfort och 'privacy' men SAS vinner på servicen.

SAS Plus är inte värt dubbla eco-priset tycker jag, oavsett kabin, men det är ju en bekvämare resa än i economy och om ändå firman betalar så är det ju ett lätt val. Första raden bäst p g a sitt benstöd som fälls ut från stolen och är mer komfortabelt än de på de bakre plusraderna.
 

Börnen

Medlem
Inrikes serveras inget mättande, bara socker och alkohol, det tycker jag är en stor brist. Man kunde väl iaf erbjuda en ok smörgås till försäljning i plus?
 

trekker

Medlem
Inrikes serveras inget mättande, bara socker och alkohol, det tycker jag är en stor brist. Man kunde väl iaf erbjuda en ok smörgås till försäljning i plus?
Detta ar val ett generellt problem, jag ater helst sallad och nagot slags kott/fisk/fagel - men oftast ar ju halften av maten brod/pasta/potatis + kaka.
 
Jag har bara flugit plus en enda gång utanför Europa. Och det var SFO-CPH. Jag måste säga att det fungerade bra. Väl värt pengarna att få en hyfsad sittplats och mycket poäng (den gamla poängintjäningen).
Idag känns det inte lika prisvärt. Även om stolen är bättre än i GO så är känns poängintjäningen viktig också..
 

obs

Medlem
Jeg synes at det er lidt både og med Plus...

Det er absolut et stort plus at man kan afbestille en Plus billet med fuld refundering. Er man ude i lidt god tid er prisforskellen heller ikke specielt stor, og da kan det være en fordel at købe Plus fremfor Go.

Men hvad angår produktet ombord er der næsten intet der i mine øjne kan retfærdiggøre en højere pris. Serveringen... På danske indenrigsruter får man absolut nul og nix. Zip, zero, zilch, udover selvfølgelig kaffe eller te som alle andre. Det eneste der er i top er billetprisen. Men som andre har påpeget, er det meste af det der serveres også bare sukker og andre tomme kalorier så for min skyld kunne de godt pakke det altsammen væk.
Måltidsserveringerne på de længere flyvninger synes jeg også kan være noget hit-or-miss. Indimellem er de helt okay men savner en lidt mere indbydende indpakning. Andre gange er de ret uspiselige.

Jeg kunne godt tænke mig, hvis SAS indførte en eller anden form for self-service koncept i loungerne hvor Plus-kunder kunne have mulighed for at hente noget til at tage med ombord. Eller ville det være helt umuligt? Det ville selvfølgelig koste lidt tid for kunden, men til gengæld ville man kunne slippe for at skulle nøjes med et eller andet tilfældigt (eller slet intet...)
 

perhall

Medlem
På en resa till London eller Zürich kan jag tycka att det är stor skillnad, även om jag har FT och lounge genom status. Evening meal, choklad, två glas av det godare röda vinet samt cashewnötter... man går av först och får lite extra uppmärksamhet. Samt fler poäng. Visst är Swiss business bättre men har också högre anspråk... Austrian till Wien definieras som en kort resa så i Business får man snacks och i Economy en Apfelstrudel. Det är inte alltid då mycket bättre hos konkurrenterna.../Per
 

nota bene

Medlem
Jag har inte provat någon annan "modern" premium eco (typ lufthansa) på sistone, men det är definitivt en helt annan klass än "eco plus" eller "main cabin extra" som en del carriers har, som i princip bara är lite mer benutrymme.
Åkte Plus i nya kabinen härom veckan CPH-IAD första gången och måste säga att det är en över lag helt vettig premium ekonomi. Mycket bra för dagflygning om du skall jobba. Dock ett obegripligt minus - bordet!!! Vikbar skit i plast som får plats med 80% av min 19 tums laptop. Satt och arbetade med den i knät hela vägen!

Åkte härom dagen DFW-GRU i Main Cabin Extra på AA och benutrymmet är minst lika bra som i Plus, och stolen ungefär likvärdig (lite stelare amerikanskt läder, till för eller nackdel beroende på person) och eftersom det var en nattflygning vill jag påstå att det höll mer eller mindre samma klass som Plus. Maten var ätbar och servicen bra [lite ovanligt för AA!].
 
Toppen