Platstillgång i Club Europe med Avios poäng

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Homer, 26 Januari 2012.

1. Homer

Homer Medlem

ARN-LHR i CE är verkligen en flaskhals vad gäller platstillgång, men om man bokar via telefon kan man boka den delen i ekonomi även om resten av resan är i F eller CW, det blir även 15k Avios billigare, de ska inte ta någon avgift för telefon bokning för den bokningen går ju inte att göra online.

2. Jag märker också att det är svårt att hitta plats i CE om man skall vidare när jag vill boka med "Adios". Sitter på en halv mille, 2-For-1 och hittar inte platser som oftast från ARN till LHR för flygen jag skall vidare med. Sen får jag inte vouchern att funka online i alla fall.

3. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är att det är svårt att hitta platser på morgonavgången 7.10 från Arlanda som man ofta vill åka med för att den passar bra med många Lufthansa avgångar. I övrigt är det ok med plats i business.

4. Det kan nog stämma... Den verkar ofta stängas för billigaste CE biljetterna också. Kanske man skall ta B767-300 klockan 18:45 och sova över.. Den är ofta sista som har plats på billiga CE bokningar så jag inbillar mig att bonusplatser finns mer tillgängligt här.

5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Tråden om British Airways visa blev väldigt off-topic så vi kör en ny tråd på ovan nämnda ämne.

6. Homer

Homer Medlem

Är inte "använda 2-4-1 vouchern" en bättre rubrik?
    finns ju mer man kan fundera på ang. detta

-från LGW kräver tfn bokning,
    -det går att bland klasser på dit och hemresan, kräver tfn bokning
    -multicity är möjligt, kräver tfn bokning

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!