Senaste nytt

Platstillgång Arlanda-Bologna ToR

RickardG

Medlem
Jag skulle behöva veta om någon av er har program för att se platstillgång i Economy för följande flighter. Jag ska boka 29 st och när man vänder sig till gruppbokning för både SAS och KLM är priset i mina ögon hutlöst. Lufthansa har inte gruppbokningar men jag tror ändå att det kommer bli billigare att boka allt själv. Hittills har jag fått ett pris hos SAS och KLM på ca 3.800:- per biljett.

Visa bifogad bild 48394
Som av en slump sitter även jag och letar biljetter för en gruppresa till Bologna i sommar, ca 40 pers. Jag fick ett pris på drygt 3000kr/pers och tycker det är hutlöst jag med... Visst, som gruppresa får man väldigt flexibla villkor, men med tanke på att Ryan flyger direkt till Bergamo för 928kr och en buss är billig så svider det...
 

RickardG

Medlem
Kollade det också, men SAS vill ha samma summa som till Bologna så i det fallet är valet enkelt.

Jag ser att Ryan säljer gruppbiljetter - någon som har erfarenhet av dessa?
Jag svarar mig själv:

Ryan
Gruppresor vid min 20 pers
100% betalning vid bokning
Hälften av namnen måste meddelas halvvägs mellan bokning och avresa, resterande namn ska meddelas 14 dagar innan avresa.

Kort sagt är det samma villkor som en vanlig bokning, det enda som verkar skilja är att man kan vänta med att bestämma namnen på resenärerna. Namnändring kostar 50€ istället för 110€ som för enskilda biljetter.

Som väntat betydligt sämre villkor än gruppbokningar med SAS, men ändå något bättre än en standardbokning.
 

nili

Medlem
Jag skulle behöva veta om någon av er har program för att se platstillgång i Economy för följande flighter. Jag ska boka 29 st och när man vänder sig till gruppbokning för både SAS och KLM är priset i mina ögon hutlöst. Lufthansa har inte gruppbokningar men jag tror ändå att det kommer bli billigare att boka allt själv. Hittills har jag fått ett pris hos SAS och KLM på ca 3.800:- per biljett.

Lufthansa har gruppbokningar men dom måste bokas via resebyrå om resan börjar i Sverige.
 

famhanssons

Medlem
Lufthansa har gruppbokningar men dom måste bokas via resebyrå om resan börjar i Sverige.
Då kan jag meddela att Lufthansa HAR gruppbokning. Det slutade i helgen med att jag bokade på Lufthansa själv. Biljettpriset för 27 st vart 2.181 kr/biljett istället för ca 3.800:- med SAS och KLM. När jag bokade blev det strul med Lufthansas websida och när jag då ringde supporten gav de mig ett nummer till gruppbokningen (tyvärr slängde jag det numret när jag inte behövde det längre).
 

famhanssons

Medlem
Som av en slump sitter även jag och letar biljetter för en gruppresa till Bologna i sommar, ca 40 pers. Jag fick ett pris på drygt 3000kr/pers och tycker det är hutlöst jag med... Visst, som gruppresa får man väldigt flexibla villkor, men med tanke på att Ryan flyger direkt till Bergamo för 928kr och en buss är billig så svider det...
Är det så att du bokar för en gymnastikförening?
 
Toppen