Platsbokning som EBG på Widerøe

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Holgersson, 1 Oktober 2014.

1. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning gjord via Widerøe där vissa flighter är SAS och vissa Widerøe. Jag är EBG och har lagt in det i bokningen samt bokat "Premium ekonomi" (Bokningsklass A). Någon som vet hur man kan komma åt att välja plats redan nu (ca en veckan före avgång).

Jag får upp bokningen både i SAS appen samt på SAS hemsida men på hemsidan finns ingen info om att boka platser likt det brukar göra när man bokar via SAS.

2. Aurora

Aurora Medlem

EBG/EBD-status har ingen verdi hvis det er en anbudsrute. Dessuten er det ingen setevalg generelt på Widerøes ruter med Dash8-100/-200. "Free seating".
    På Dash 8-300 og -Q400 er der ofte setevalg, men på -300 kan du ofte bes om å flytte deg allikevel, pga vekt/balanse.

Oversikt over anbudsruter: Anbudsruter Widerøe

Skal du fly på ruter med Dash 8-Q400 er det antakeligvis ikke anbudsrute - og du kan kontakte SAS kundeservice (f.eks chat) for å fikse sete for deg :)

Oversikt over ruter med setevalg: Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe

3. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska på några dagar köra rutten Köpenhamn - Bergen, Bergen - Bodö, Bodö-Trondheim, Trondheim - Oslo, Oslo-Göteborg. Ser jag rätt är det faktiskt bara på sträckan Bergen-Bodö samt Oslo-Göteborg som det är Wideröe resten är SAS flygningar.

Får prova kundtjänst på SAS, tack för svar @Aurora

4. Aurora

Aurora Medlem

Du ser helt korrekt! Bergen-Bodø er Q400 og Oslo-Gøteborg er vanligvis en -300. Så kan du jo ha i bakhodet at du KAN bli flyttet på den til Gøteborg :)

Holgersson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!