Senaste nytt

Platinum Sixt Card, matchas mot nästan allt

FrontX

Medlem
Jag lyckades äntligen få mitt Platinum. Dock genom att matcha President Circle och innehavandet av Amex Platinum. Konstigt att den tyska medlemsservicen gladeligen uppgraderade mitt Gold till ett Platnum, medans den svenska inte alls var intresserade av att matcha President Circle eller Amex till ett Sixt Platinum. Nu återstår att se om det är något att ha. Vad kan jag förvänta mig egentligen? Jag har ju inte så många tidigare hyror alls eftersom jag mest hyrt på Hertz, så tar dem ställning till antalet tidigare hyror eller den faktiska statusen på kortet när det komemr till att t.ex uppgradera eller liknande?. Har min första SIXT-hyra (med nya statusen) i Stockholm snart. Kan man förvänta sig en upgrade från en bokad E-klass till något annat?
 

jerixon

Medlem
Är redan medlem i Sixt men skulle ändå vilja matcha, på länken verkar det som man ansöker om nytt kort dock?
Finns det någon mailadress man kan maila istället om man redan är medlem för att få Platinum?
MVH,
Johan
 

Flying Finn

Medlem
Reggade ett nytt konto idag med Sixt och på sista sidan kan du direkt lämna uppgifterna för status och medlemskap hos någon annan hyrbils-, hotell- eller flygbolagskedja. Började fundera att kanske smartaste är att slösa bort mitt Club Carlson Gold Elite först och i framtiden (i fall status upphör) försöka på nytt med något annat. Inom 1-1,5 timme hade någon tydligen uppgraderat mig till Sixt Platinum. :)

Har inte hört att någon skulle lyckats få Diamond?

@jerixon Försök på engelska till customerservice-usa@sixt.com. Skanna ditt kort, ange kundnummer hos Sixt och skriv att du vänligen vill bli matchad till Platinum.
 

Jonas C

Medlem
Fick ett SIXT Platinum för några månader sedan. Kan av någon anledning inte logga in på mitt konto, trots att jag har ett medlemsnummer. Någon annan som råkat ut för detta?
 

JNH

Medlem
Fick ett SIXT Platinum för några månader sedan. Kan av någon anledning inte logga in på mitt konto, trots att jag har ett medlemsnummer. Någon annan som råkat ut för detta?
Ja, det händer samma för mig. Provar med både medlemsnummer och elektronisk postadress. Har återställt lösenord, då funkar det att logga in en gång, sen är det samma sak igen.
 
Toppen