Platinum Sixt Card, matchas mot nästan allt

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av erc, 1 September 2015.

1. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du god status på i något bonusprogram kan du erhålla gratis Platinum Sixt på följande sida: http://no.sixt.com/sixt-cards/platinum-sixt-card/

Det värdefulla är såklart den fria uppgraderingen.

Hittade tipset på Loyaltylobby idag.

Elberto gillar detta.
  2. Knutte

Knutte Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som testat detta? Är det värt besväret, eller? Har aldrig fastnat för det här med olika bonuskort...

//Knutte

Last edited by a moderator: 1 September 2015
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen hit Knutte.

Jodå, det är nog folk som testat det här. Bonuskort är otroligt bra när man lär sig att utnyttja dem rätt. Det är en stor del av vad som diskuteras här, så stanna kvar och läs lite så kommer nog även du att snart ha plånboken full med olika kort...

4. freppa87

freppa87 Medlem

Matchade mitt Turkish Gold (som i sin tur är matchat från EBG) till ett Sixt Platinum. Efter att ha läst på flyertalk så var det viss osäkerhet om upgrade verkligen gällde matchade platinum, men när jag hyrde bil i Miami i våras fick jag en SUV istället för min bokade standard (ca 100$ dyrare den veckan).

Tipsar om denna tråden för vilket kort man ska använda när man bokar hyrbil.

5. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stövlade in glad i hågen på Sixt BMW Göteborg med mitt fräsha Platinumkort för ett tag sedan, men fick noll för det. "Finns inga bilar att uppgradera till"-svaret kändes tveksamt...

6. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tack för heads-up. Jag har så få hyrbilbokningar att jag inte hittills brytt mig om saken, men skickade ansökan nu. Skadar väl inte iaf. Det står ju på Eurobonus att Gold skulle även få AVIS Preferred och Hertz Gold, men jag ser inte mycket där att hämta hem...men bättre än ingenting såklart

7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BMW Göteborg är inte direkt det främsta Sixt-kontoret... Sömnigare kontor får man leta efter, och det är klokt att avsätta en bra stund för att parkera bilen också i det hopplösa p-huset.
    Tidigare fanns det även ett Sixt-kontor via Hedins/Mercedes (1 spårvagnshållplats bort), som nu har flyttat till centralen, där det tidigare vara Meet & Greet. Det ser jag fram emot att få prova istället för BMW. Mercedes-gänget var betydligt mer alerta.

8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick mitt Sixt Platinum via en länk från SAS om jag inte minns helt galet. Jag hyr inte bil frekvent, men de få gångerna jag gjort det hos Sixt har jag fått uppgradering. Bland annat på meet and greet på centralen i Göteborg. Ännu inte testat det nya kontoret där.

SNIFF och olo gillar detta.
  9. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, matchade mitt EBG för några år sen. Oftast fått uppgradering tack vare det, och kortet verkar ha inte ha något utgångsdatum om man ska tro infon på deras hemsida när man loggar in. Bra grejer!

Jakob Österberg gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBG gav Sixt Plat som förmån (dvs det var inte en statusmatch) tidigare. Det försvann i samband med att EBD introducerades.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!