Planespotting på Bromma

Diskussion i 'Flygplatser' startad av SvartMjolk, 29 April 2016.

1. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska i helgen upp och på en provflygning på Bromma som är bokad genom LiveIt. Jag fick detta i present av hela min familj och de kommer också åka med till Stockholm för detta.

Vi har fått information om att max 1 person får vara med mig inne på området. Därför undrar jag nu om någon har någon bra idé på var övriga i familjen kan hålla hus för att se så bra som möjligt? Jag har inte varit på Bromma på många år och kommer inte ihåg hur det ser ut.

Kan man se hela fältet från någonstans? Var bör man stå för att se start/landning?

Alla tips uppskattas:)

Holloman och jerixon gillar detta.
  2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror förstås på vilket håll planen lyfter. Åt ena hållet så flyger de lågt över Mornington Hotel och CityGross i Bromma. Åt andra hållet ska man stå på Bällstavägen nära Blomsterlandet(betydligt mindre roligare plats men bättre utsikt över flygfältet). Om jag var mindre datailliterat skulle jag försöka klippa in bild på detta från Google Maps...

Google Maps

3. Robin_L

Robin_L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns en liten höjd på vänster sida precis efter terminalen. Det är väl den punkt som ger bäst översikt av hela banan för åskådare.
    Skärmavbild 2016-04-29 kl. 10.05.51.png

JohnnyWilde gillar detta.
  4. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bäst översikt men det inringade området är skyddsbojekt med fotoförbud så låt bli att fota där om ni inte vill ha problem...

Last edited: 29 April 2016
  5. Gustav Jonsson

Gustav Jonsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härifrån kan man se ganska mycket :)

image.png

011430121 gillar detta.
  6. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för massa bra tips! :D

Gustav Jonsson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!