Jag skulle inte säga att det är avsaknad av exklusivitet i BA F.
Även om dom klämt in 14 säten mot LH's 8 i nosen på 747 finner jag BA sätet mer privat, p.g.a. designen som är en semi-svit. Servicen beror på besättningen, och båda bolagen lider av detta. Catering är en helt annat femma på LH, så även i loungen.
Finner BA1 (Club World) mer exklusivt än både BA F och LH F.
Nu har jag åkt ca 5 gånger varje med LH F, BA F och LX F. Tyvärr bara en gång med nya LH F, och jag delar upplevelsen att själva stolen inte alls var så privat. Dock blir den privat per se med långt mer real estate
Distansen mellan stolarna på rad 1 på LH B747-8i och BA tycker jag LH är bättre. Själv gillar jag BA F mycket mer på B77W. Håller inte alls med om BA1, tycker BA har oversålt denna då maten är som alltid på skolmatsalsbrickan och det är inte ombordservicen som känns exklusivt, men stoppet på SNN och LCY flygplatsupplevelsen. Det är bra!
Men jag står kvar gällande exklusivitet i BA F. Från möjligheten till biltjänst (BMW och Mercedes) från Arlanda, till transfer och upphämtning i Frankfurt till FCT/FCL, ombord mat (dock ej dryck) är det ingenting exklusivt med BA. Även PJs känns som dessa är inhandlat på Tesco i barnavdelningen. Dock tycker jag att BA F är ett enormt värde med kombinationen av reapriser och Avios-uppgraderingar. Men exklusivt, nej.. Det var Cathay F med 6 stolar
Överlägsen etta för mig ombord är Swiss. Helt outstanding, alla mina flighter har jag bara hittat en liten sak: toan på A330-300 som är på tok för liten. Annars, helt outstanding!
Sedan har jag aldrig dåliga crew.. Undrar på varför?