Senaste nytt

Planering utav first First

Senator

Moderator
Det bästa med Concorde Room är namnet :)

FCT saknar lite på skumpan och vinet, håller med.. Annars är hela BA F upplevelsen några hästlängder (om än på samma bana) efter LH F (IMHO).
 

Dr. Miles

Expert
Jag har varit varken First Class Terminal eller First Class Lounge på Frankfurt flygplats men om man jämför mellan Concorde Room på London LHR och Lufthansa First Class Lounge på Frankfurt, hur blir resultatet?
 

johhenrik

Medlem
Jag har varit varken First Class Terminal eller First Class Lounge på Frankfurt flygplats men om man jämför mellan Concorde Room på London LHR och Lufthansa First Class Lounge på Frankfurt, hur blir resultatet?

Hmm... är det inte det som diskuteras i de 10 senaste inläggen? Eller hur menar du nu?
 

Senator

Moderator
De jämför mellan Concorde Room och First Class Terminal inte First Class Lounge (de är två separata saker).

Det är ingen riktig skillnad mellan FCT och FCL i Frankfurt utöver att för att komma till FCL behöver du komma "Airside" via transit eller vanlig check-in. Vad som erbjuds på FCT erbjuds (till stor del) också på FCL inklusive transport.

För mig är Concorde Room en mycket bra lounge men det som saknas i upplevelsen (som är nackdelen med BA F överhuvudtaget) är fokus på mig som individ då det är så många som åker BA First (avsaknad av exklusivitet) samt att från incheckning till flygplanssäte hanteras man exakt som vilken passagerare som helst.
 

Concorde

Founding Member
Jag skulle inte säga att det är avsaknad av exklusivitet i BA F.
Även om dom klämt in 14 säten mot LH's 8 i nosen på 747 finner jag BA sätet mer privat, p.g.a. designen som är en semi-svit. Servicen beror på besättningen, och båda bolagen lider av detta. Catering är en helt annat femma på LH, så även i loungen.

Finner BA1 (Club World) mer exklusivt än både BA F och LH F.
 

Senator

Moderator
Jag skulle inte säga att det är avsaknad av exklusivitet i BA F.
Även om dom klämt in 14 säten mot LH's 8 i nosen på 747 finner jag BA sätet mer privat, p.g.a. designen som är en semi-svit. Servicen beror på besättningen, och båda bolagen lider av detta. Catering är en helt annat femma på LH, så även i loungen.

Finner BA1 (Club World) mer exklusivt än både BA F och LH F.

Nu har jag åkt ca 5 gånger varje med LH F, BA F och LX F. Tyvärr bara en gång med nya LH F, och jag delar upplevelsen att själva stolen inte alls var så privat. Dock blir den privat per se med långt mer real estate :) Distansen mellan stolarna på rad 1 på LH B747-8i och BA tycker jag LH är bättre. Själv gillar jag BA F mycket mer på B77W. Håller inte alls med om BA1, tycker BA har oversålt denna då maten är som alltid på skolmatsalsbrickan och det är inte ombordservicen som känns exklusivt, men stoppet på SNN och LCY flygplatsupplevelsen. Det är bra!

Men jag står kvar gällande exklusivitet i BA F. Från möjligheten till biltjänst (BMW och Mercedes) från Arlanda, till transfer och upphämtning i Frankfurt till FCT/FCL, ombord mat (dock ej dryck) är det ingenting exklusivt med BA. Även PJs känns som dessa är inhandlat på Tesco i barnavdelningen. Dock tycker jag att BA F är ett enormt värde med kombinationen av reapriser och Avios-uppgraderingar. Men exklusivt, nej.. Det var Cathay F med 6 stolar :)

Överlägsen etta för mig ombord är Swiss. Helt outstanding, alla mina flighter har jag bara hittat en liten sak: toan på A330-300 som är på tok för liten. Annars, helt outstanding!

Sedan har jag aldrig dåliga crew.. Undrar på varför?
 

Concorde

Founding Member
Nu har jag åkt ca 5 gånger varje med LH F, BA F och LX F. Tyvärr bara en gång med nya LH F....
tumblr_inline_n2bc0kZxfI1swkfdv.gif



....

Sedan har jag aldrig dåliga crew.. Undrar på varför?
tumblr_inline_n2yo63gqkh1swkfdv.gif
 
Toppen